LG מציגה את התוצאות הפיננסיות לרבעון הראשון של שנת 2019

חטיבת המוצרים הביתיים רשמה את הרווח הרבעוני הגדול בתולדות החברה

חברת LG Electronics מדווחת על מחזור מכירות כולל של 13.27 מיליארד דולר (14.92 טריליארד וון קוריאני, KRW), ורווח תפעולי של 801.25 מיליון דולר (900.6 מיליארד KRW). למרות ירידה מסויימת במכירות וברווח התפעולי שנרשמה ברבעון הראשון של 2019 לעומת התקופה המקבילה אשתקד, דיווחה חברת מוצרי החשמל הביתיים של LG על שיאי מכירות ורווחים. הרווח התפעולי היה גבוה ב- 1,090% בהשוואה לרבעון האחרון של 2018, באופן המשקף שיפור במבנה העלויות לרוחב כל היחידות העסקיות המרכזיות.

חטיבת מכשירי החשמל הביתיים ופתרונות מיזוג האוויר של LG רשמה הכנסות של 4.86 מיליארד דולר (5.47 טריליארד וון), ורווח תפעולי של 647.3 מיליון דולר (727.6 מיליארד וון) – התוצאות הגבוהות ביותר במונחים של הכנסות ורווח תפעולי אותן רשמה היחידה העסקית הזאת אי פעם  LG. מכירות טובות במיוחד נרשמו באירופה ובאסיה, אשר תרמו לצמיחה של 11% משנה לשנה ושל 26% מרבעון לרבעון, יחד עם מכירות טובות של מוצרי פרמיום וגידול בהכנסות ממוצרי הצמיחה של החברה, במיוחד בשוק המקומי בקוריאה. הגידול ברווח התפעולי, בשיעור של יותר מ- 30% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, עשוי גם לנבוע מהפופולאריות הגוברת של מוצרים בצמיחה גבוהה, דוגמת Styler, מייבשי כביסה, מטהרי אוויר ושואבי אבק, כמו גם מהאפקטיביות של המאמצים לצמצום עלויות.

חטיבת הבידור הביתי של LG דיווחה על הכנסות של 3.58 מיליארד דולר (4.02 טריליארד וון), ורווח תפעולי של 308.27 מיליון דולר (346.5 מיליארד וון) – ירידה של 3% בהכנסות בהשוואה לתקופה המקבילה, המיוחסת לחולשה עונתית בביקושים ולהיעדר אירועי ספורט עולמיים. הרווח התפעולי גדל באופן משמעותי בהשוואה לרבעון הקודם, בזכות יעילות גבוהה יותר בתחומי השיווק, ושיפורים במבנה העלויות. השקת מוצרי הפרמיום החדשים לשנת 2019, ובכללם טלוויזיות OLED, טלוויזיות NanoCell ומסכים גדולים בטכנולוגיית Ultra HD צפויה לייצר הזדמנויות מכירה נוספות ברבעון השני.

חטיבת המובייל של LG רשמה מכירות רבעוניות של 1.34 מיליארד דולר (1.51 טריליארד וון), וצמצמה את ההפסד התפעולי שלה ל- 181.05 מיליון (203.5 טריליארד וון), כאשר LG ממשיכה לבנות מחדש את פעילות הסמארטפונים שלה. תוצאות הפעילות השתפרו בהשוואה לרבעון הקודם, בזכות מבנה עסקי משופר.

במבט קדימה, השקת הסמארטפונים מדגם LG V50ThinQ 5G  צפויה ליצור מומנטום חיובי ברבעון השני, בעוד העברת מרכז הייצור של הסמארטפונים של LG מקוריאה לוויטנאם תסייע לשפר את הרווחיות ואת כושר התחרות של LG בשוק העולמי, כבר במחצית השניה של השנה.

חטיבת הרכב של LG רשמה ברבעון הראשון הכנסות של 1.2 מיליארד דולר (1.35 טריליארד וון), המהוות גידול של 61% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מכירות משופרות ב- ZKW תרמו לשיפור בתוצאות הפעילות, למרות העליה במחירי חומרי הגלם ועלויות ייצור ראשוניות הקשורות בפרוייקטים חדשים. המגמה בשוק הרכב העולמי הנובעת ממחירי דלק נמוכים, והעליה במכירות רכבי יוקרה ו- SUV תיצור הזדמנויות חדשות ל- LG ועסקי הרכיבים שלה לתחום הרכב.

חטיבת ה B2B של LG רשמה ברבעון הראשון מכירות של 556.58 מיליון דולר (626.6 מיליארד וון), שהיו גבוהות ב- 5% בהשוואה לרבעון הקודם, ונמוכות ב- 3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי עמד על 49.38 מיליון דולר (55.5 מיליארד וון), והיה גבוה ב- 272% מהרבעון הקודם אך נמוך ב- 3% מהרווח ברבעון המקביל אשתקד – בשל השפעות המיסוי האמריקאי על יבוא מודולים סולאריים ושחיקה מתמשכת במחירים ברוב השווקים המרכזיים. עסקי צגי הנתונים מתכננים לשפר את רווחיותם באמצעות הרחבת מכירות של צגי פרמיום ומוצרי LED.

שערי החליפין 1Q 2019

התוצאות הרבעוניות הבלתי מבוקרות של LG מבוססות על תקני IFRS לשלושת החודשים שהסתיימו ב- 31.3.19. המרת המטבעות מדולר אמריקאי לוון קוריאני מתבצעת לפי השער הממוצע לאורך החודשים האלה, 1,124 KRW לכל דולר.

דילוג לתוכן