השקה חגיגית של רכבת המימן הראשונה בעולם

 

 

חוזים חדשים לאלסטום בצרפת ובערב הסעודית לאספקת קרונות, תפעול ותחזוקה בשווי כולל של למעלה מ- 2 מיליארד אירו והשקה חגיגית של רכבת המימן הראשונה בעולם, תוצרת אלסטום:

 

1.      החברה לפריז רבתי ((Société du Grand Paris ואיגוד התחבורה של איל דה פראנס ( Île-de-France Mobilités) בחרו באלסטום לספק רכבות עבור 3 קווי מטרו של ה"גראנד פריס אקספרס"

אלסטום תספק את הרכבות עבור קווי המטרו 15, 16 ו -17 של הגראנד פריס אקספרס (Grand Paris Express)

החוזה, אשר ממומן במלואו על ידי איגוד התחבורה של איל דה פראנס, הינו בהיקף כולל של עד 1.3 מיליארד אירו וכולל את הפיתוח ואספקה ​​של עד של 1000 קרונות (183 רכבות), בגרסאות של 3 או 6 קרונות לרכבת.

 

2.      אלסטום זכתה בחוזה בשווי למעלה מ-730 מיליון אירו לתחזוקת 3 קווי מטרו בערב הסעודית

אלסטום, בהיותה חלק מקונסורציום FLOW יחד עם אנסלדו STS (Ansaldo STS)  ופרובי דלו סטאטו איטליאן (Ferrovie dello Stato Italiane), קיבלה כתב אישור על זכייתה במכרז מהרשות לפיתוח ריאד (ADA), לספק שירותי תפעול ותחזוקה לקווים 3, 4, 5 ו-6 של ריאד מטרו לתקופה של 12 שנה, כולל תקופת ההרצה. אלסטום חברה לאנסלדו STS ולפרובי דלו סטאטו איטליאן להקמת קונסורציום FLOW לצורך מכרז התפעול והתחזוקה של מערכת המטרו. שוויו הכולל של הקונסורציום מסתכם בכ-10.9 מיליארד ריאל ערב הסעודית (שווה ל-2.5 מיליארד אירו), והתחזוקה של הציוד הנייד ותשתיות המערכת  (אשר אותם תספק אלסטום) מייצגת יותר מ-730 מיליון אירו.

 

 

3.      בתוך כך,  חנכה אלסטום בגרמניה, את רכבת המימן הראשונה בעולם

 

בחגיגת הבכורה שהתרחשה בתחילת השבוע שעבר, חנכה אלסטום, בנסיעה מסחרית ראשונה, את הרכבת הראשונה בעולם המופעלת בתאי דלק מימני.
ה- Coradia iLintשנבנתה על ידי אלסטום בזלזגיטר, גרמניה, מצוידת בתאי דלק אשר ממירים את המימן והחמצן לחשמל וכך מונעים פליטת מזהמים הקשורים בהנעה.
מה-17 בספטמבר ואילך, שתי רכבות כאלה עברו לשירות המסחרי בסקסוניה התחתונה, בהתאם ללוח זמנים קבוע.
בשלב זה, יהיו אלה הנוסעים ברשת EVB שיזכו לנסיעה ברכבת ראשונה מסוגה בעולם, שקטה, ללא פליטת מזהמים, אשר מגיעה למהירות של 140 קמ"ש. מטעם LNVG, הרכבות תופעלנה על מסילות באורך של כ-100 ק"מ בין קוקסהאפן, ברמהאפן, ברמרוורדה ובוקסטהודה, ותחלפנה את צי רכבות הדיזל הקיים כיום.
הרכבות תתודלקנה בתחנות ניידות למילוי מימן, כאשר המימן הנדיף יישאב לרכבות ממיכל פלדה בגובה 40 רגל ליד המסילה בתחנת ברמרוורדה.
מיכל אחד מספיק לרכבת לנוע ברשת המסילות משך כל היום, עד למרחק מצטבר של 1,000 ק"מ.
עמדת תדלוק נייחת הנמצאת בשטח EVB אמורה להתחיל לפעול ב-2021, כשאלסטום תספק עוד 14 רכבות Coradia iLint לחברת LNVG.
"מדובר במהפכה עבור אלסטום ועבור עתיד התחבורה. רכבת המימן הראשונה בעולם נכנסת לשירות הנוסעים ומוכנה לייצור סדרתי," הדגיש הנרי פופרט-לפארג', יו"ר ומנכ"ל אלסטום. "ה- Coradia iLint מציינת תקופה חדשה בתעבורת רכבות נטולת פליטות. חדשנות זו היא תוצר של עבודת צוות גרמנית – צרפתית והיא ממחישה את שיתוף הפעולה מוצלח מעבר לגבולות."

דילוג לתוכן