הפרט שהופך את חלונות האוריון למדהים

בהתחשב איך חלליות היי-טק נוטות להיות, היה די מפתיע לגלות שבכלי הרכב הקיימים שמשמשים לטיסה בחלל נוטים להשתמש בזכוכית הישנה וטובה (אם כי מסוג יקר למדי). אבל לחללית הדור הבאה אוריון, בנאס"א כבר עובדים שעות נוספות כדי למצוא משהו חזק יותר, קל יותר, ופחות שביר.

ההעדפה ההיסטורית לזכוכית מגיעה ומיוחסת לתכונות האופטיות שלה, שמאפשרות צילום תמונות ברזולוציה גבוהה של אובייקטים שאנו מכירים ואוהבים. אבל על פי נאס"א, זכוכית נחלשת תחת לחץ מתמשך – לא אידיאלית למסע ארוך שנים-למאדים (ואו לכל מקום אחר ביקום לצורך העניין).

אז לחללית אוריון, נאס"א מנסה חומר אקרילי  – שמשמש באופן אירוני, לבניית אקווריומים בכל רחבי העולם. חומר אקרילי זה מסתבר שומר על תכונות אופטיות באיכות גבוהה כמו זכוכית, תוך הפחתה דרמטית במשקל ועובי. משימת המבחן הראשונה לאוריון הייתה טיסה עם כמה שמשות אקריליות, וכפי שניתן לראות מהתמונה המדהימה של רכב הכניסה, כול החלונות שרדו את הטיסה ללא פגע.

השלב הבא הוא בדיקות לחץ וחשיפה השמשות ללחצים גבוהים במיוחד ולתקופות ארוכות.

דילוג לתוכן