הענן של יבמ מעל ווימבלדון: אפליקציות למעקב צמוד אחר המשחקים – וכלי ניהול שחוזים את הביקוש למידע

יבמ מציינת 25 שנים לשיתוף הפעולה הטכנולוגי שלה עם אליפות הטניס של ווימבלדון ומקרבת את חובבי הספורט הלבן עוד יותר אל מגרשי הדשא, בעזרת דרכים חדשות לגישה לאינטרנט ולנתונים הנאספים תוך כדי המשחק. אפליקציית מובייל אינטראקטיבית מאפשרת מעקב אחר המשחקים בטיבמ מציינת 25 שנים לשיתוף הפעולה הטכנולוגי שלה עם אליפות הטניס של ווימבלדון ומקרבת את חובבי הספורט הלבן עוד יותר אל מגרשי הדשא, בעזרת דרכים חדשות לגישה לאינטרנט ולנתונים הנאספים תוך כדי המשחק. אפליקציית מובייל אינטראקטיבית מאפשרת מעקב אחר המשחקים בטורניר הטניס ומשלבת כלי ניתוח אנליטי ומרכז מדיה חברתית. המערכות החדשות פועלות על גבי תשתיות ענן SoftLayer של יבמ ומאפשרות, בין השאר, למארגני הטורניר לדעת בכל רגע מה המגמות המסתמנות ברשתות החברתיות ותגובות האוהדים להתפתחות המשחקים.
האפליקציות הרשמיות של טורניר ווימבלדון לסביבת iPhone ואנדרואיד זכו לשידרוג ולפונקציות חדשות, כאשר במקביל נחשפת אפליקציה משופרת גם למשתמשי iPad. המשתמשים נהנים מחוויה ויזואלית עשירה יותר, מגוון אפשרויות התאמה אישית, וסיקור רצוף ואיכותי של המשחקים הזמין במכשיר המועדף עליהם. כך, ניתן לקבל בין השאר תוצאות בשידור חי, חדשות, בלוגים חיים, צילומים, וידיאו, רדיו, והקלטת וידיאו של רגעי שיא – בין אם במכשיר נייד ובין אם ממחשב שולחני.
מרכז בקרת המדיה החברתית של טורניר ווימבלדון מספק למארגנים נתונים אודות נושאים חמים הצצים ברשתות השונות, וסטטיסטיקות של פעילות הרשתות החברתיות הנוגעת לטורניר. הוא מאפשר לקיים שיחות חיות של שחקנים עם אוהדים ולזהות את הנושאים השכיחים בשיחות עם כל אחד מהם.
במהלך טורניר ווימבלדון אשתקד, נצפו 430 מיליון דפים באתר Wimbledon.com, המופעל על ידי יבמ. כדי לענות לביקושי השיא האופייניים לימי המשחקים, לעומת תנועה דלילה משמעותית בשאר ימי השנה, משתמשת יבמ במערכת ניהול קיבולת הענן SmartCloud Orchestrator על מנת לבצע הקצאה דינאמית של המשאבים הנדרשים. המערכת של יבמ מנתחת נתוני Big Data ומשתמשת בטכנולוגיות של ווטסון, על מנת לחזות את נפחי תעבורת האינטרנט ולהתאים את תשתית הענן באופן דינאמי, לביקושים המשתנים מסוגים שונים של מכשירי קצה.
התהליך כולו מנוהל בשרתים ובמערכות אחסון הפזורים בשלושה אתרים סביב העולם – ומשקלל בין השאר נתוני שימוש היסטורי באינטרנט, פופולאריות של שחקן באזור גיאוגרפי כזה או אחר, תוך התחשבות בלוח הזמנים של המשחק. ניתוח בזמן אמת של מכלול נתונים אלה מאפשר ליבמ להבטיח כי תקצה את הכמות הנכונה של משאבים הנדרשים, על מנת להבטיח חוויית מבקר מושלמת, ללא בזבוז משאבים על הקצאה עודפת.
ביבמ מסבירים כי טכנולוגיה זו נמצאת כיום בשימוש ארגונים בעולם הקמעונאות ובתעשיית הנסיעות והתיירות, הנדרשים להתאים עצמם לשינויים עונתיים בביקושים.

דילוג לתוכן