חברי החברות הישראליות

הסטארטאפים הישראלים מתלבשים על אירופה

לראשונה, 15 חברות יצאו לסדרת מפגשים עם ענקיות אופנה אירופאיות במטרה להשתלב במסחר הקמעונאי

 

ענקית המסחר הקמעונאי הגרמנית EDEKA אירחה אתמול בהמבורג משלחת של חברות סטארט-אפ ישראליות בתחום הריטייל לסדרת מצגות ודיונים. המשלחת תיפגש גם עם מטות  חברות Otto ו Tchibo , וכן עם נציגים איטלקים בבירת האופנה מילאנו

 

 

 

חברת הענק הגרמנית אירחה לראשונה קבוצה של חברות סטארט-אפ ישראליות שהציגו את מוצריהן ופתרונותיהן לצוות המומחים ממרכז EDEKA.  כמו רבות מדומותיה בעולם החברה מגדילה לאחרונה את המאמצים לשפר את היצע המסחר האלקטרוני שלה. המסחר המקוון נוגס בנתחים רבים מתחומי המסחר הקמעונאי, דבר שמניע את תאגידי המסחר למצוא כלים מתאימים שיכניסו גם אותם לתחום המתחרה עימם על כיסם של הצרכנים. היצירתיות והפתרונות הנרחבים שמציעות חברות סטארט-אפ ישראליות יצרו עניין רב של אנשי המפתח הרלוונטיים במטה EDEKA  בהמבורג וברחבי גרמניה ואיטליה בכלל. למשל חברות המתמחות ביישומי מציאות רבודה לעסקים, או חברת Dynamic wield העוסקת בפרסולניזציה של אתרים- היכולת להתאים את המוצרים בדיוק למה שהלקוח מחפש.

 

EDEKA היא רשת הסופרמרקטים הגדולה ביותר בגרמניה. בתחומיה פועלים  3,800 קמעונאים עצמאיים שהם חלון הראווה של החברה. הקבוצה מונה 11,400 החנויות, ויותר מ -369,300 עובדים. בשנת 2017 הניבה מחזור של 51.9 מיליארד אירו.

המשלחת צפויה להמשיך במסעה לבירת האופנה מילאנו, איטליה. שם הם צפויים להיפגש למפגשי פנים אל פנים על יצרני אופנה מובילים ולסייע גם להם למצוא את הכלים שבאמצעותם יפלסו את דרכם אל עולם המסחר המקוון, אשר גם שם, כמו בישראל "מדממות" חברות האופנה בכל יום שעובר עוד ועוד לקוחות לטובת אתרי הקניות.

 

משלחת החברות הישראליות אורגנה על ידי נציגות משרד  הכלכלה והתעשייה בברלין ומכון היצוא.

בשנה שעברה, הסחר הדו-צדדי בין גרמניה לישראל עלה על מחזור של 7 מיליארד דולר, כאשר השיתוף פעולה הכלכלי כבר מזמן פרץ את מסגרת פעילות יבוא ויצוא וכולל מיזמים משותפים , מיזוגים ורכישות וכל סוגי השותפויות האפשריים.

 

רולף לאנג, ראש תחום תקשורת תאגידית בחברת EDEKA:

 

"ישראל ידועה בחדשנות וביצירתיות שלה, וזה מה שאנחנו מחפשים כאשר מעריכים את הטכנולוגיות הנכונות במסע הטרנספורמציה הדיגיטלית שלנו. אנו שמחים לפגוש את הסטארט-אפים הישראלים וללמוד כיצד נוכל לעבוד יחד כדי להמשיך ולהוביל את השוק בקמעונאות הגרמנית ".

 

דורון אברהמי, הציר לענייני מסחר בגרמניה :

"יש יותר מ -250 חברות סטארט-אפ ישראליות המתמחות בתחום הקמעונאי, שמציעות פתרונות טכנולוגיים עמוקים מלוגיסטיקה ועד לסחר אלקטרוני.

חברות מסחר אלקטרוני כמו אמזון, Alibaba, eBay, ו סירס הקימו מרכזי מו"פ בישראל. שחקנים מרכזיים אחרים בתחום הקמעונאים הבינלאומיים מגיעים לישראל לסקור טכנולוגיות חדשות שיסייעו לשמור על החברות שלהם בחזית הטרנספורמציה הדיגיטלית.

השוק הגרמני מוביל באירופה בתחום הקמעונאות עם שחקנים גדולים וענקים כמו Edeka Otto ו Tchibo קיימת  סינרגיה מצוינת בין התעשייה הגרמנית  לבין תעשיית ההיי-טק הישראלית אשר מציעה חדשנות דיגיטלית".

 

גדי אריאלי מנכ"ל מכון היצוא: "אני שמח להוביל לראשונה קבוצה נבחרת של 15 חברות סטארט אפ ישראליות למרכז הקמעונאות הגרמני בהמבורג. ביומיים מאומצים נפגשנו לראשונה עם הקמעונאים המובילים בגרמניה שלכל אחד אלפי נקודות מכירה ואלפי עובדים בהם Otto  Edeka  ו Tchibo .

החברות הישראליות והחדשנות הישראלית בתחום הריטייל יצרו עניין רב בקרב הנהלות החברות הגרמניות ולכל מפגש הגיעו עשרות מנהלים. אנו בטוחים ומקווים שיהיו לזה תוצאות בשטח והמשך".

 

 

דילוג לתוכן