המיזם החדש של מתי כוכבי וארי עמנואל: להכניס את ה-IOT אל מופעי המדיה, הספורט והבידור

WME | IMG חברת האירועים והטאלנטים הגדולה בעולם, ו-AGT International, חלוצה עולמית באנליטיקת IoT, חוברות למיזם משותף שיעניק למבקרים ולצופים באירועים המוניים תוכן ייחודי ועשיר, ולנותני החסות – דרכים חדשות להתחבר לקהלים ולאוהדים

חברת WME IMG , סוכנות הטאלנטים הגדולה בארה"ב, המחזיקה בבעלות על שורה של אירועים ומופעים בעולם הבידור, המוסיקה והספורט, וחברת הטכנולוגיה העולמית AGT הכריזו היום על הקמת חברה משותפת שתשלב את טכנולוגיות ה-IOT – האינטרנט של הדברים – וטכנולוגיית הביג דאטה בכל האירועים והמופעים של WME IMG.

WME IMG , המנוהלת על-יד ארי עמנואל, מבכירי המפיקים וסוכני השחקנים בתעשיית הבידור והקולנוע האמריקנית, נוצרה ממיזוג של סוכנות WME בראשה עמד עמנואל ומייצגת למעלה מ-5,000 טאלנטים, בתחומי הבידור, האופנה, המוסיקה והספורט, לבין IMG, שהיא הבעלים של 800 אירועים המוניים בתחומי הבידור, האופנה, הספורט והמוסיקה, הנחשבים מותגי-על בינלאומיים. במסגרת המיזוג רכשה WME את השליטה ב IMG בשיתוף קרן הפרייבט אקוויטי סילבר-לייק בתמורה ל-2.4 מיליארד דולר.

החברה המשותפת שולטת גם בשוק הטאלנטים וגם בשוק האירועים ההמוניים ברחבי ארה"ב, והיא מחזיקה גם נציגות ב-25 מדינות ברחבי העולם. בין המותגים שבבעלותה: שבוע האופנה הבינלאומי המתקיים בניו-יורק, טוקיו, פאריס, מילאנו ובערים מרכזיות נוספות בעולם; חלק מתחרויות מירוצי המכוניות גראנד-פרי, ועוד. בין הכוכבים שמייצגת הסוכנות: ריהאנה, ג'סטין טימברלייק, אלישה קייז, כריסטינה אגילירה, אדל. השחקן אדי מרפי ומגישת הטלוויזיה אופרה ווינפרי, וכן הטניסאים נובאקג'וקוביץ' ומאריה שראפובה. החברה מעורבת בהפקת אירועים בהם מבקרים עשרות מיליוני משתתפים מדי שנה.

מתי כוכבי הוא איש עסקים ישראלי המחלק את זמנו בין ישראל, ארה"ב ושווייץ. קבוצת AGT שבבעלותו מחזיקה בבעלות על שורת חברות בתחומי המדיה והטכנולוגיה, מפעילה בישראל מרכזי פיתוח בהרצליה ובתל-אביב, בנוסף למרכזים בניו יורק, סאן פרנסיסקו ופרנקפורט. החברה פיתחה טכנולוגיות לעיבוד וניתוח בזמן אמת של נתונים המגיעים מחיישנים ומעבדי תמונה וכן מניתוח מידע הנאסף מה"deep web" – האינטרנט העמוק – שבו מצויים כ-80% מהנתונים באינטרנט שאינם מצויים במנועי החיפוש.

במסגרת העיסקה, יקימו AGT ו-WME-IMG חברה חדשה בבעלות משותפת אשר תהיה בעלת הזכויות על כל המידע שיופק באמצעות האינטרנט של הדברים והמדיה החברתית באירועים ההמוניים של WME IMG.
החברה המשותפת תיצור חוויה חדשנית וייחודית המבוססת על טכנולוגיות IoT שתאפשר חיבורים חדשניים בין משתתפי האירועים, בין הטאלנטים למשתתפים, בין הטאלנטים לקהל שנשאר בבית, וחשוב מכך: ובין הקהל למותגים של חברות מסחריות.

התוכן החדשני שייווצר באירועים מבוסס על טכנולוגיות ייחודיות ויופץ בזמן-אמת לקהל המשתתף באירועים, ובמקביל יופץ לקהל שאינו משתתף באירוע. המידע בזמן אמת יעובד על ידי אנליטיקות מתקדמות שינתחו את המידע ויפיצו אותו לצרכנים הרלוונטיים.

מתי כוכבי, מייסד ומנכ"ל AGT אמר בעקבות הקמת החברה המשותפת: "המטרה שלנו היא לחבר את עולם ה- IOT עם עולמות המדיה החברתית. אין בעולם גוף המשתווה ל-WME IMG ביכולת להפגיש קהל עם אמנים ואירועי תוכן שהם super-brands גלובליים. החיבור הזה עם היכולות הטכנולוגיות של AGT יוכל לייצר רמה חדשה של תוכן ועניין לקהל שצורך בידור, מוסיקה וספורט. מדובר בחיבור משמעותי שאמור להתחיל לפני האירוע ולהמשיך הרבה לאחריו"

"חברות צריכה ובידור עסקו באיסוף תובנות במשך שנים רבות, אך מעטים הלקוחות והשותפים שלנו שהצליחו להגיע לאנליטיקה שאפשרה להם לנקוט בפעולה על בסיס התובנות הללו ולספק תוכן רלוונטי וחוויות טובות יותר לקהלים שלהם", אמר אריאל עמנואל, מנכ"ל משותף ב-WME | IMG. "השותפות שלנו עם AGT מציגה שינוי בפרדיגמה תוך הבנה שטכנולוגיית IoT ומדעי הנתונים ישנו באופן מהותי את האופן שבו אנשים חווים אירועים חיים ואת האופן שבו הם צורכים ומשתפים בתוכן שחשוב להם".

מטרת המיזם היא ליצור תוכן בעל ערך ייחודי גם לקהל – זה המשתתף באירועים וזה שצופה בהם מהבית, ולא פחות מכך: לחברות המסחריות, המבקשות להדק את הקשר עם הקהל הזה, שנחשב בעל פוטנציאל כלכלי גבוה.

בעקבות העיסקה צפוי עמנואל לבקר בחודש הבא בישראל ולהיפגש, בין היתר, עם צעירים מסצינת הסטארט-אפ המקומית.

דילוג לתוכן