הכנסות שוק התוכנה הארגונית העולמי צפויות לעבור את רף ה-232 מיליארד דולר ב-2010

ברוך גינדין, מנכ"ל גרטנר המזה"ת: "ישראל לא חוותה את המיתון אינטנסיבי כמו שחוו שוקי אירופה, ולכן נתוני ההבראה בה שונים וטובים מאלו שבאירופה.הכנסות שוק התוכנה הארגונית העולמי ב-2010 צפויות להסתכם ב-232 מיליארד דולר ב-2010, עלייה של 4.5% לעומת 222.4 מיליארד דולר ב-2009, כך על פי נתוני גרטנר (ניו יורק: IT) – חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית המובילה לתחומי טכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT).
 
שוק התוכנה הארגונית צפוי להמשיך ולהציג צמיחה גם ב-2011, עם הכנסות צפויות של 246.6 מיליארד דולר. ב-2014 צפוי השוק לרשום קצב צמיחה שנתי של 6% על בסיס CAGR.
 
"לאחר ירידה של 2.6% ב-2009, מציג שוק התוכנה הארגונית העולמי מגמת התאוששות יפה, עם סימנים לצמיחה מתמשכת באופק. מערכות מיושנות, דרישות אבטחה מוגברות ושינויים בדרישות העסקיות הם גורמי מפתח עבור משתמשי הקצה המגבירים את הוצאותיהם בתחום תוכנות התשתית", כך ג'ואן קורייה, סגן נשיא, גרטנר.
 
בצפון אמריקה צפויות ההוצאות על תוכנה ארגונית להסתכם ב-110.8 מיליארד דולר ב-2010, עלייה של 8.5% לעומת 102.1 מיליארד דולר ב-2009. שוק זה צפוי לחוות צמיחה מתמשכת גם ב-2014, אז צפויות ההוצאות בצפון אמריקה לעבור את רף ה-143.6 מיליארד דולר.
 
האנליסטים של גרטנר אומרים כי הצמיחה בשוק התוכנה הארגונית בצפון אמריקה קשורה בעיקר לחציון הראשון של השנה, בהתבסס על דוחות רווח חזקים של ספקי תוכנות אלו במהלך תקופה זו. "האטה כלכלית יוצרת זהירות בהוצאות תוכנה בחלק מהארגונים בתקופת סוף השנה. למרות זאת שוקי מפתח כמו וירטואליזציה, מערכות הפעלה ואבטחה צפויים להציג צמיחה דו ספרתית בסוף השנה", כך קולין גרהם, מנהלת מחקר, גרטנר.
 
עבור איזור EMEA, הכולל גם את המזה"ת, צופים בגרטנר ירידה בהוצאות התוכנה הארגונית ב-2010, כאשר ההכנסות בשוק זה צפויות לרשום ירידה של 3.4% ל-64.5 מיליארד דולר לעומת ההכנסות ב-2009 אשר עמדו על 66.8 מיליארד דולר. שווקים מתעוררים, כגון איזור APAC ואמריקה הלטינית, שנפגעו פחות מהמשבר הכלכלי מאשר ארה"ב ואירופה, צפויים להשקיע הרבה ביוזמות תוכנה ארגונית במהלך השנים הקרובות, במסגרת לייצר את תשתית ה-IT הדרושה לביצוע עסקים.
 
"סין והודו ממשיכות להיות מנוע צמיחה עיקרי עבור שוק התוכנה באיזור, ומייצגות למעשה את שוק התוכנה הרביעי בגודלו באיזור APAC. מגמה זו תמשיך לנוכח כלכלת סין המתפתחת במהירות, פוטנציאל שוק יפה, ושיעור חדירה נמוך ומקוטע יחסית. גם להודו יש פוטנציאל שוק גדול, בעוד קשריה עם כלכלות גלובליות מובילות מייצרים צמיחה הכנסות מתוכנה בכל תעשיות המפתח", כך יאנה דהרמסטירא, מנהלת מחקר, גרטנר.

דילוג לתוכן