הזכות להישכח , איך מתקבלת ההחלטה בגוגל האם יש לך את "הזכות"

עברה שנה מאז האיחוד האירופי קבע כי לאנשים תהיה "הזכות להישכח" באינטרנט, בתהליך הבקשה מ- Google להסיר קישורים כאשר אנשים שואלים, מבקשים. הנה איך הם ב- Google  מחליטים מי ראויים שבקשותיהם תאושרנה.

בוועידת נתוני פרטיות שנערכה בברלין, יועץ הפרטיות הגלובלי של גוגל פיטר פליישר הסביר כיצד תהליך קבלת החלטות על זכות להישכח עובדת בגוגל, וכפי ש- וול סטריט ג'ורנל מדווח כפי שניתן לצפות, זהו תהליך רב-שלבים.

בקשות מוגשות באמצעות טופס אינטרנט ונשלחות ישירות ל- "צוות גדול של עורכי דין, עוזרים משפטיים ומהנדסים" למשרדי גוגל בדבלין ש- "שמחליטים על המקרים הקלים" רוב המקרים הפשוטים פשוט מוסרים.  לדברי פליישר.

בקשות מסובכות יותר מועברות לראש צוות בכיר יותר ב- Google, שמכנס דיון עם עובדים מקומיים וחברי צוות בין בינלאומיים שמחוברים לדיון באמצעות ווידאו צ'אט.

אם הבעיות הן באמת מסובכות, מומחים חיצוניים נקראים לפעמים. לאחר דיון במורכבויות המקרה, מתקיימת הצבעה. מה נחשב כמקרה קשה? כתב העת מביא דוגמא:

הקבוצה דנה לאחרונה במקרה קשה במיוחד, מר פליישר אמר בועידת ברלין. בעל אזרחות גרמנית הורשע בארה"ב בעבירת מין שהתרחשה כשהוא היה בן 16 שנים. הקורבן היה שנתיים צעיר ממנו. בארה"ב שמו פורסם. על פי חוק הגרמני, שמו לא פורסם משום היותו קטין.

פליישר טען בכנס כי הצוות "בדרך כלל מצביע ברוב גדול בעד החלטה כזו או אחרת"  אבל יש גם מקרים מסוימים שבהם אנו מפצלים הבקשות די באלימות.במלאות שנה לתהליך, הוגשו כ- 250,000 בקשות הנוגעות ל- 920,000 קישורים.עד כה, 35 אחוזים הוסרו  , 50 אחוזים הושארו כפי שהם, ואילו 15 אחוזים הנותרים יישארו בקטגורית מצריך עיון.

דבר אחד ברור: והוא שפסיקת בית המשפט של האיחוד האירופי גרמה ל- Google לעוד הרבה עבודה. למרבה המזל, נראה ש- Googleלוקחים את זה ברצינות.

דילוג לתוכן