הודעות שגיאה – Non-delivery Reports בשרת Exchange 2010

מה הוא הגורם להודעות NDR ? ניקח מצב שבו משתמש באאוטלוק שולח דואר רגיל למשתמש אחר הנמצא בארגון המשתמש בשרת דואר Exchange 2010 , מסיבה כלשהיא מחליט השרת שאליו נשלח המייל שאין ביכולתו להעביר את אותו דואר שנשלח ממשתמש האאוטלוק מה קורה אז?אותו שרת מחולל דו"ח הנקרא NDR  Non-delivery Reports ואותו הוא שולח חזרה למשתמש האאוטלוק.
ישנם סוגים רבים של NDR  ולכל דו"ח את הקוד שלו, בשרתי Exchange 2010  נוספו קודים חדשים העוזרים לפענח את הסיבה המדוייקת שבגללה לא הגיע הדואר למשתמש הקצה.
מנהלי מערכות יכולים לנתח את הקודים המתקבלים ב NDR  וכך לסייע בפתרון הבעיה.
אפשר לשים לב שבכל קוד ישנן שלוש ספרות כגון 4.4.9 או 5.1.2 .
בהמשך נפרט ע"י טבלה מלאה.
אם נרצה לחלק את חומרת הבעיות לפי המספר שבהן הם מתחילות אז בד"כ כאשר הודעת NDR   מתחילה בספרה 5 אזי מדובר בבעיה רצינית ובמייל שאין סיכוי שיגיע ליעדו אלה אם יתבצעו שינויים על מנת לפתור את הבעיה לעומת הודעות NDR  המתחילות בספרה 4 שמספקות סיכוי כל שהוא לתעבורת המייל ליעדו.
לדוגמה – NDR  הזה – 5.2.x מספר לנו שהשרת דחה את ההודעה  מאחר והודעת הדואר שלנו חורגת מגודלה ועלינו לפעול על מנת להגדיל או לאפשר את קבלת הדואר.
 
במצבים שה Queues  בשרת גדלים ומתמלאים ב NDR  יתכן שנפתם קורבן למתקפת Spammers ולכן רצוי לבטל את האופציה לשליחת NDR  מהשרת
בשרת Exchange 2010   ניתן לעשות זאת מהנתיב הזה:
Hub TransportRemote DomainsDefault PropertiesAllow delivery reports
או ע"י פקודת SHELL    :
set-RemoteDomain * -DeliveryReportEnabled:$false
 
כמובן שפעולה זאת תבטל גם NDR חיוניים ולכן רצוי לאפשר חזרה בסיום העבודה.
ראו תמונה:

להלן קישור לטבלת שגיאות והקודים של ה NDR:

http://support.microsoft.com/kb/284204

מאת: אריאל מרום

דילוג לתוכן