דוח אקסנצ'ר: Web 2.0 משפר את השירות הציבורי בממשלות דמוקרטיות

גופים ממשלתיים רבים מאמצים לאחרונה את גישת Web 2.0 במטרה לשפר את השירות לאזרח, לייעל את שיתוף הפעולה בין אגפי הממשל, ולהגביר את מעורבות האזרחים בקבלת ההחלטות הדמוקרטית – כך עולה מדוח חדש של אקסנצ'ר, ספקית מובילה של שירותי ייעוץ ניהולי, טכנולוגיה ומיקהדוח, Web 2.0 והדור הבא של השירות הציבורי, בחן פעולות של גופי ממשל לאומיים ועירוניים בארה"ב, שהשתמשו בטכנולוגיות Web 2.0, ומשרטט יתרונות ואופני יישום של הגישה, על מנת לסייע לגופי ממשל להגביר את השימוש בה. גישת Web 2.0 מתבטאת על פי הדוח בטכנולוגיה ורישות חברתי המאפשרים תקשורת שיתופית, והכוללים שירותי בלוגים, מיקרו-בלוגים (Twitter), Wiki ושימוש ב-Crowd-Sourcing (חוכמת המונים), אתרים כגון facebook ו-YouTube, יישומי אינטרנט מתקדמים, עולמות וירטואליים, ושירות RSS לפרסום והפצת מידע.
 
בדוח מתוארים מספר יתרונות להם זכה הציבור עקב השימוש ביישומי Web2.0 במגזר הציבורי:

קיצור זמן המענה לאזרחים והרחבת מגוון השירותים;
עידוד האזרחים לקחת חלק בשלטון;
שיפור שיתוף הפעולה בין בכירי הסוכנויות ועובדיהן;
התייעלות וחסכון באמצעות עידוד המשתמשים לשירות עצמי;
קידום חדשנות בסקטור הציבורי באמצעות עידוד מוסדות פנימיים וחיצוניים למצוא פתרונות חדשים כמענה לצרכי הציבור.

 
לפי אקסנצ'ר, גופי ממשל יכולים להעריך את תרומת השימוש בגישת Web 2.0 בהתאם לקריטריונים:
·         יתרונות חברתיים וכלכליים שיישומי Web 2.0 יכולים לספק;
·         השגת איזון בין בחירה וגמישות מחד להוגנות וטובת הכלל מאידך;
·         תמיכה ברמה גבוהה של מעורבות מצד הציבור, באמצעות התייחסות אליו כאל שותף;
·         התנהלות אחראית יותר מצד גופי הממשל.

דילוג לתוכן