גרטנר: שוק תוכנות ניהול המידע יצמח ב-18% בשנה עד 2014

הכנסות שוק ניהול התוכנה המרכזי (MDM) יסתכמו ב-1.5 מיליארד דולר ב-2010, עלייה של 14% לעומת 2009 כך על פי גרטנר (ניו יורק: IT) – חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית המובילה לתחום ה-ICT. מוצרי שוק זה משמשים ארגונים גם על מנת לתמוך ביוזמות IT ויוזמות עסקיות ה אנליסטים בגרטנר ידונו בהרחבה בנושא במסגרת פסגת ה-MDM שעורכת גרטנר בתאריכים 2 ו-3 בפברואר 2011, בלונדון.

לקראת שנת 2011, גיבשה גרטנר מספר תחזיות מפתח לתחום ה-MDM, על מנת לסייע לארגונים לתכנן את צעדיהם לשנה הקרובה ומעבר לה. להלן שתיים מתוכן:
בין השנים 2009 עד 2014, יצמחו שוקי תוכנות ה-MDM בקצב שנתי (CAGR) של 18%, מ-1.3 מיליארד דולר ל-2.9 מיליארד דולר. שוק ה-MDM הוא שוק תוכנה הגדל במהירות, אשר מושך אליו תשומת לב רבה, ומוסיף להציג צמיחה דו-ספרתית גם במצב של מיתון עולמי חמור. תחומי ניהול המידע המרכזי המתפתחים, כמו ספקים, משאבי אנוש, נכסים ומיקום, אלה ממשיכים להציג צמיחה חזקה אף יותר. גרטנר צופה כי שוק ה-MDM יגדל ויהיה אחיד יותר, ואז יגיע ל-3 מיליארד דולר עד 2014. גרטנר מציעה לארגונים משתמשי-הקצה לשקול את יתרונות ספקיות ה-MDM הטובות ביותר (במונחי פונקציונליות, והתמחות בתעשייה הורטיקאלית ובתחום המידע הרלוונטי) לעומת הסיכון לטווח ארוך מבחינת יכולת הקיום של המוצר. על ארגונים להשקיע בטכנולוגיות MDM על גבי משך זמן התואם את פרופיל אימוץ הטכנולוגיה שלהם.

עד 2015, יסופקו 10% מהטמעות ה-MDM בתצורה של תוכנה כשירות (SaaS) בענן הציבורי. מוצרי ה-MDM מוטמעים היום בתוך הארגונים, אולם על פי גרטנר ספקיות MDM יהיו מעוניינות למנף את הערך המוסף שבמחשוב ענן ובכך להעלות את יכולות השיווק של ה-MDM ולספק את המוצרים בתצורת SaaS. ספקיות אלו ירצו גם לפתח פתרונות MDM שעונות היטב להגדרות הבסיס של מחשוב ענן, כלומר – יכולת התאמה לגודל, גמישות ותשתית משותפת. ברגע שהארגונים עצמם ירכשו יותר ניסיון בעבודה עם הענן הציבורי והפרטי, יחלו מאמצי הטכנולוגיות המהירים לחפש את הדרך בה יוכלו לקבל את אותם יתרונות ממגוון רחב יותר של מוצרי תוכנה, כולל חבילות MDM. גרטנר מציעה לארגונים לשקול הטמעות של פתרונות MDM בענן במידה ואין להם את היכולות לכך מבית.

"ה-MDM היא פעילות עסקית מבוססת טכנולוגיה, בה חוברים יחדיו ארגוני IT וחברות על מנת להבטיח דיוק, אחידות, שירותיות, עקביות סמנטית ומהימנות של נכסי המידע המשותפים והרשמיים של הארגון. מרבית הארגונים היום מחברים בין יישומים עסקיים ויישומי נתונים על גבי מערכות ארגוניות, אזוריות ומקומיות. בו בזמן, הלקוחות דורשים תגובה מהירה ומורכבת יותר מהארגונים. ה-MDM מאפשר למנמ"רים יצירה של נקודת מבט אחידה על המידע הקיים, דבר אשר יוביל לגמישות ארגונית רבה יותר, אינטגרציה פשוטה יותר, ולבסוף – יגביר את הרווחיות", כך ג'ון רדקליף, סגן נשיא למחקר בגרטנר.

למחקר המלא של גרטנר: http://www.gartner.com/resId=1468020

דילוג לתוכן