גרטנר: צמיחה של 10.5% במשלוחי מחשבים אישיים ב-2011

גרטנר (ניו יורק: IT) – חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית המובילה לתחום ה-ICT, מעדכנת כלפי מטה את תחזית משלוחי המחשבים האישיים ל-2011 ו-2012, עקב צפי להיחלשות הביקוש עבור מחשבים ניידים.האנליסטים צופים כי משלוחי המחשבים האישיים יסתכמו ב-387.8 מיליון יחידות ב-2011, עלייה של 10.5% לעומת 2010. תחזית זו נמוכה ב-15.9% מתחזית הצמיחה קודמת של גרטנר לשנת 2011.
עבור 2012 צופה גרטנר עלייה של 13.6% במשלוחי המחשבים האישיים, לסכום של 440.6 מיליון יחידות – תחזית הנמוכה ב-14.8% מתחזית הצמיחה הקודמת ששחררה החברה עבור שנה זו.
 
"התוצאות משקפות ירידה ברמת הצמיחה במספר היחידות לטווח הקצר, ומבוססות על צפי להיחלשות הביקוש למחשבים אישיים מצד הצרכן הפרטי. היחלשות זו מיוחסת באופן ניכר לצפי לחולשה בשוק המחשבים האישיים בסין, אולם גם לירידה כללית בהתלהבות הצרכנים ממחשבים ניידים", כך ראנג'יט אטוואל, מנהל מחקר בגרטנר.
 
על פי האנליסטים, תחום המחשבים הניידים היווה מנוע צמיחה פעיל בשוק המחשבים האישיים במהלך חמש השנים האחרוות, עם ממוצעי צמיחה שנתיים ברמה של 40%. במהלך חלק ניכר מתקופה זו, נותרו המחשבים הניידים הפלטפורמה הנבחרת על ידי צרכנים שביקשו להכניס את האינטרנט לחייהם הפרטיים. עם זאת, עקב התפשטותם של מודולי Wi-Fi מוזלים המוטמעים במגוון מכשירים ניידים אחרים, הפכה הגישה לאינטרנט אפשרית עבור הצרכן ללא צורך במחשב.
 
"בניגוד למה שסברנו בעבר, בשלב זה איננו צופים שצרכנים ירכשו מחשבים אישיים נוספים על אלה שכבר יש להם, בעיקר עקב ההתלהבות ממכשירים ניידים אחרים כמו ה-iPad וטאבלטים אחרים – ובמיוחד בקרב שווקים מפותחים. אנו סבורים כעת כי הצרכן יעדיף להאריך את משך חיי המחשב האישי שכבר נמצא בבעלותו, בעודו מאמץ מחשבי טאבלט ופלטפורמות ניידות אחרות כמכשיר הנייד העיקרי. מעל לכל, אנו צופים בשלב זה כי תחום המחשבים האישיים הביתיים יהווה פחות מ-10% בממוצע מסך הצמיחה השנתית בשווקים מפותחים מ-2011 ועד 2015", אומר ג'ורג' שיפלר, מנהל מחקר בגרטנר.
 
השוק העסקי צפוי להמשיך ולהציג צמיחה דו-ספרתית ב-2011 ו-2012, בעוד המחשבים האישיים המתיישנים מוחלפים על ידי ארגונים בכל העולם. "עם זאת, גם בשוק העסקי נחשבים מחשבי הטאבלט לאלטרנטיבה עבור המחשב האישי, ויכולים לעכב לפחות חלק מהחלפות המחשבים", מסביר רפאל ואסקז, אנליסט בכיר בגרטנר.

דילוג לתוכן