גרטנר: עידן גילוי הונאות מחשב באמצעות תיוג מחשבים אישיים מתקרב לסיומו במהירות

ספקי שירותים מקוונים כמו בנקים מקוונים ואתרי מסחר אלקטרוני צריכים להפסיק בהדרגה את השימוש בטכנולוגיית Flash (המוכרת גם כ"Local shared objects" או "Flash cookies") לשם גילוי הונאות
המניעים לשינוי זה טמונים בחשש הגלובלי הגובר לפרטיות הצרכן והמערכת להגנה על פרטיות שהתקינה חברת "אדובי" (Adobe)בנגן ה-Flashהחדש שלה, כך לפי גרטנר,חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית המתמחה בטכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT).
 
 
לדברי אביבה ליטן, סגנית נשיא ואנליסטית בגרטנר: "עידן תיוג מחשבו האישי של הלקוח כדי לזהות התחברות של לקוחות 'טובים' לחשבון המשתמש, מתקרב לסיומו. חוקי ההגנה על פרטיות הצרכן והמערכת להגנה על פרטיות שהתקינה חברת "אדובי" בגרסה החדשה של נגן הפלאש שלהAdobe Flash Player 10.1מעניקים למשתמשים שליטה מלאה על המידע שניתן להוריד למחשב האישי שלהם באמצעות נגן פלאש(Flash Player). ספקי שירות המשתמשים בטכנולוגיתFlash על מנת לזהות התקני לקוח (כמו מחשב אישי) כדי למנוע הונאות, צריכים לבצע הערכה מחודשת של המערכות שלהם ולהטמיע טכנולוגיות חלופיות."
 
בנקים וספקי שירותים מקוונים אחרים עושים שימוש נרחב בטכנולוגית פלאש מסוגLocal Shared Objects  (LSOs) כדי לתייג את המחשב האישי של לקוח 'טוב' ולמנוע גישת נוכלים וגורמים בלתי מורשים לחשבון הלקוח. מודל זה יהפוך חסר ערך במהלך 3 השנים הבאות משום החשש לפרטיות והתוכנות החדשות שפותחו לשם ההגנה על הפרטיות. גרטנר צופה כי עד סוף 2012, 70% מהאפליקציות המבוססות על תיוג מחשבים אישיים ישתמשו באמצעי זיהוי שלא יהיו תלויים בהתקני לקוח.
 
תוכנה ייעודית לפיקוח על מחשבים אישיים מספקת מידע מעמיק יותר מאשר טכנולוגית CDI מבוססת שרת שאינה תלויה בהתקן לקוח. תוכנת הפיקוח יכולה לקרוא מידע ממערכת הרישום של מערכת ההפעלה (registry), לקרוא את מספרו הסידורי של כונן קשיח כבוי או את מספר הזיהוי של מערכת בקרת המדיה מכרטיס התקשורת המקומית. המחסום לשימוש במערכת זו נובע מכך שבנקים וספקי שירותים מקוונים אחרים אינם רוצים לנהל ולתמוך בתוכנות שולחניות, גם אם יש באפשרותם להיעזר בשירותי תמיכה של צד ג'. הם אינם מעוניינים להיות אחראים על המחשבים האישיים והתקני המחשוב של המשתמשים ומעדיפים להימנע מהעיסוק בענייני הפרטיות והתמיכה הטכנית.
 
טכנולוגית CDI מבוססת שרת הינה פחות אמינה לצורכי זיהוי לקוחות טובים בהשוואה לטכנולוגית LSOs. לעומת זאת היא מזהה את מחשב הלקוח באמצעות קריאת מידע מהדפדפן בו הוא משתמש ונחשבת אמינה יותר בזיהוי נוכלים המתחזים ללקוחות חדשים ו/או ספונטניים ובזיהוי גורמים שהצליחו לעקוף את מנגנון ה"עוגייה" cookie)) לזיהוי, באמצעות תקיפת הגולשים בעת שימושם בדפדפן.
 
גרטנר מציעה לספקי השירות המקוון אף לשקול שימוש בתוכנות תיוג מוגדרות ומאובטחות אשר לקוחות חוקיים יהיו מעוניינים להוריד למחשב האישי ולהתקני המחשוב האחרים שלהם. חלק מהלקוחות יהיו מוכנים להתקין תוכנות אלה וליהנות מהיתרונות שיש להתקני מחשוב מסומנים כגון אמצעי ניווט וגלישה מותאמים אישית או כדי לא לקבל מידע מיותר ולחסוך את הצורך ברישום פרטיהם מחדש בטופסי החיוב בכל פעם שהם מבצעים רכישה.

דילוג לתוכן