גרטנר: עד 2014 20% מהעסקים יהפכו את הרשתות החברתיות לאמצעי המרכזי לתקשורת

גרטנר (ניו יורק: IT), חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית לתחומי טכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT), הציגה חמש תחזיות בולטות עבור התוכנות החברתיות עד 2015. מהתחזיות עולה כי עד 2014 יחליפו הרשתות החברתיות את שירותי הדוא"ל ככלי העיקרי למטרות תקשורת בינאישית עבור הזמינות הגוברת של שירותי הרישות החברתי, הן בתוך גבולות ה-firewall והן מחוצה להם, בשילוב עם הדמוגרפיה וסגנונות העבודה המשתנים, תוביל את המשתמשים לאמץ את הרשת החברתית ככלי מרכזי לתקשורת עסקית. במהלך השנים הקרובות, צפויות רוב החברות להקים רשתות חברתיות פנימיות ו/או לאפשר שימוש עסקי בחשבונות אישיים ברשתות חברתיות.
 
גרטנר ממליצה לארגונים לפתח אסטרטגיה ארוכת טווח לאספקה וצריכת מערך עשיר של שירותי תוכנות חברתיות ותוכנות שיתוף פעולה, ולהתוות קווי מדיניות להסדרת השימוש בשירותי צריכה למטרות עסקיות. "השימוש הגובר בפלטפורמות כמו טוויטר ופייסבוק בקרב משתמשים עסקיים יוצר דו-שיח ארגוני ממשי בנושא רכישת מערכות תוכנות חברתיות למטרות עסקיות", כך מארק ר. גילברט, סגן נשיא למחקר בגרטנר. "ההצלחה בשיתופי הפעולה ובתוכנות החברתיות תאופיין במאמץ מתוזמן ומשותף בין מחלקות ה-IT לחטיבות העסקיות".

תחזיות בולטות נוספות:
עד 2012, מעל ל-50% מהארגונים ישתמשו בשירותים הכוללים מיקרו-בלוגינג, אולם שיעור החדירה של המיקרו-בלוגינג הארגוני העצמאי לא יעלה על 5%
הפופולריות העצומה של שירות המיקרו-בלוגינג הצרכני טוויטר הובילה ארגונים רבים לחפש שירות של "טוויטר ארגוני" שיספק את הפונקציונליות של המיקרו-בלוגינג עם תכונות אבטחה ובקרה רבות יותר על מנת לתמוך בשימוש הפנימי בין העובדים.
 
עד סוף 2012 ייכשלו מעל ל-70% מיוזמות המדיה החברתית של מחלקות ה-IT
עד 2013 יתמודדו מחלקות ה-IT בארגונים עם המעבר משלב יצירת הפלטפורמה לשלב אספקת הפתרון. מעבר זה צפוי להוביל לכישלון של מעל ל-70% מיוזמות המדיה החברתית של מחלקות ה-IT. 50% מיוזמות המדיה החברתית המונעות על-ידי עסקים ינחלו הצלחה, לעומת 20% בלבד מהיוזמות המונעות על-ידי מחלקות ה-IT. ארגונים יהיו חייבים לפתח מערך חדש של מיומנויות הקשורות לתכנון ואספקת פתרונות מדיה חברתית. לאחר 2012 תגבר הצמיחה בשוק התוכנות החברתיות, כמו גם ההשפעה הכוללת של המדיה החברתית על עסקים ועל החברה בכלל.
 
במהלך חמש השנים הקרובות, 70% מיישומי התקשורת ושיתוף הפעולה המתוכננים על גבי מחשבים אישיים, יתבססו על חוויות המשתמשים ביישומי שיתוף פעולה בטלפונים חכמים.
גרטנר צופה כי יותר משתמשי קצה ישקיעו חלק ניכר מזמנם בהתנסות בכלי שיתוף פעולה בטלפונים חכמים. ממש כשם שה-iPhone השפיע על תכנון ממשק המשתמש במחשב השולחני, ישפיעו הלקחים שנלמדו מכלי שיתוף פעולה במכשירים הניידים על יישומי PC, אשר רבים מהם הם נגזרות של פלטפורמות בנות עשרות שנים שהתבססו על רשתות טלפוניות פנימיות (PBX) או תבניות ישנות אחרות של שיתוף פעולה.
 
עד סוף 2015, רק 25% מהארגונים יעשו שימוש שגרתי בניתוח רשתות חברתיות לשיפור הביצועים.
ניתוח רשתות חברתיות הוא מתודולוגיה יעילה לצורך בחינת דפוסי האינטראקציה וזרימת המידע בין אנשים וקבוצות בארגון מסוים, כמו גם בין שותפים עסקיים ולקוחות. עם זאת, כאשר משתמשים בסקרים לצורך איסוף מידע, ייתכן ותשובות המשתמשים לא יהיו מדויקות, ובמידה וכלים אוטומטיים יבצעו את הניתוח, עלולים המשתמשים להתנגד לעצם העובדה כי תוכנה מנתחת את התנהגותם. מסיבות אלה צפוי תחום הניתוח ברשתות חברתיות להיוותר משאב בלתי מנוצל של תובנות עבור הארגון. 

דילוג לתוכן