גרטנר: מכירות המכשירים הניידים בעולם עלו ב-13.8%

למרות העלייה בהיקף המכירות, ירדו מחירי המכשירים עקב התחרות בשוק
אנדרואיד הפכה להיות מערכת ההפעלה הפופולארית השלישית בעולם, והפופולארית ביותר בארה"ב
על פי גרטנר (ניו יורק: IT), חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית המובילה לתחומי טכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT), מכירות המכשירים הניידים למשתמשי קצה הסתכמו ב-325.6 מיליון יחידות ברבעון השני של 2010, עלייה של 13.8% לעומת התקופה המקבילה ב-2009.
 
מכירות הטלפונים החכמים הסתכמו ב-61.6 מיליון יחידות והיוו 19% ממכירות המכשירים הניידים בעולם, עלייה של 50.5% לעומת הרבעון השני בשנה שעברה. ארבעת ספקיות מערכות ההפעלה המובילות לתחום זה חוו מגמת צמיחה במהלך התקופה, והציגו יחד נתח של 91% מכלל שוק מערכות ההפעלה לטלפונים חכמים, עלייה של 6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
 
במהלך הרבעון השני נרשמו גם תזוזות בדירוג העולמי של 10 יצרניות המכשירים הניידים המובילות במונחי מכירות, עם הופעת בכורה של חברת HTC במקום השמיני בדירוג זה, עם צמיחה של 139.1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. עובדה זו משקפת את הפופולאריות של מגוון מכשירי האנדרואיד שהחברה מציעה, אולם גם אסטרטגיית מיתוג אגרסיבית בהשוואה לשנה שעברה.
 
עוד בזירת יצרניות המכשירים, הסתכמו מכירות המכשירים הניידים של נוקיה ב-111.5 מיליון יחידות עם נתח שוק של 34.2%. סמסונג מכרה 65.3 מיליון מכשירים ברבעון השני של 2010, עם נתח שוק של 20.1%, וריסרץ' אין מושן (RIM) מכרה למשתמשי קצה 11.2 מיליון יחידות עם נתח שוק של 3.4%. מכירות המכשירים הניידים של אפל הסתכמו ב-8.7 מיליון יחידות עם נתח של 2.7% משוק המכשירים הניידים, המיתרגם לנתח של 14.2% משוק הטלפונים החכמים.
 
מערכת ההפעלה לטלפונים חכמים של גוגל, אנדרואיד, הציגה התרחבות מהירה במהלך הרבעון השני של 2010, וכבשה את מקום מערכת ההפעלה של אפל לאייפון כאשר הפכה להיות מערכת ההפעלה הפופולארית השלישית בעולם. בנוסף, בארה"ב כבשה אנדרואיד את מקומה של מערכת ההפעלה של RIM, והפכה להיות מערכת ההפעלה הפופולארית ביותר בשוק זה.
 
"למרות ששוק המכשירים הניידים הציג צמיחה דו ספרתית לרבעון זה, הרי שמחירי המכירה הממוצעים (ASP) היו נמוכים מהצפוי והשוליים צנחו. אנו מייחסים את ירידת המחירים להתחזקות הדולר, ירידה בערך היורו, ותחרות חזקה אשר הניעה התאמות מחירים ושינויים בתמהיל המוצרים" – כך קרולינה מילאנסי, סגן נשיא למחקר בגרטנר העולמית.
 
מידע נוסף בדוח גרטנר המלא: Competitive Landscape: Mobile Devices, Worldwide, 2Q10 – http://www.gartner.com/it/products/research/asset_129172_2395.jsp

דילוג לתוכן