גרטנר: ארגונים חייבים לשלוט בסמלים הגראפיים (אוואטרים)

אוואטר הוא אובייקט אנימציה דו-ממדי או תלת-ממדי, אשר נשלט מרחוק על ידי אדם בתוך סביבה וירטואלית או בתוך דפדפן אינטרנט תלת מימד"אוואטרים" מפלסים את דרכם אל עבר יוזמות עסקיות ולכך יהיו השלכות מרחיקות לכת עבורחברות עסקיות וארגונים, החל מקביעת מדיניות, דרך קודי התנהגות וקודי לבוש ועד דרישות לטכנולוגיות מחשוב. על פי דו"ח גרטנר, חברת הייעוץ והמחקר המובילה בעולם לטכנולוגיות מידע ותקשורת (ICT),  עד שנת 2013,  ל-70% מכל העסקים שיעשו שימוש באוואטרים בסביבות וירטואליות עסקיות, יהיה קודי התנהגות וכללי לבוש.

אוואטר הוא אובייקט אנימציה דו-ממדי או תלת-ממדי, אשר נשלט מרחוק על ידי אדם בתוך סביבה וירטואלית או בתוך דפדפן אינטרנט תלת מימד. במגזר העסקי, אוואטר הוא לרוב ייצוג חזותי של אנשים.
"ככל שהשימוש בסביבות וירטואליות למטרות עסקיות גדל, ארגונים צריכים להבין את המשמעויות של שימוש באוואטרים על ידי העובדים וכיצד התנהלותם עשויה להשפיע על העסק ועל המוניטין העסקי", אומר ג'יימס לאנדי, סגן נשיא בגרטנר. "אנו ממליצים לפתח קודי התנהגות שיחולו בכל התנאים שבהם העובדים פועלים כנציגיחברה עסקית בתוך סביבה וירטואלית."

שישה קווים מנחים להצלחה ביזמות עסקית באמצעות אוואטרים על פי גרטנר:

עזרו לכל משתמש בארגון ללמוד לשלוט על האווטר שלו
לרוב האנשים השליטה על אוואטר בתוך סביבה וירטואלית איננה אינטואיטיבית או קלה, אך כמו כלמיומנות, לאחר כמה מפגשים המשתמש יוכל להשתלט על היסודות הנדרשים.  הפלטפורמה בה משתמשים הינה גורם משמעותי, אך שיפורים לאופטימיזציית הזיכרון של הסביבה הוירטואלית צמצמו נושא זה.

יצרו הזדהות של המשתמש עם האוואטר שלו
לעתים קרובות, המשתמש מתגאה באוואטר שלו וגם יכול להלביש אותו. זה המקום להביא לידי ביטוי את קוד הלבוש של החברה או הארגון העסקי. מאמץ להתאים את מראה האוואטר ללבוש העסקי של עובדי החברה, עשוי להיתפס כעכבה. אך בעתיד הלא רחוק עם שכלול וזמינות הכלים ליצירת ביגוד ותצורה של אוואטרים, הדבר יהיה קל ומהיר וגם משתלם.

חנכו את המשתמשים בארגון לגבי האחריות והסיכונים של ניהול מוניטין עסקי
ארגונים יכולים לחסוך לעצמם בעיות וכאבי ראש של עובדים המערבבים אינטראקציות בין-אישיות פרטיות עם אינטראקציות עסקיות. זאת, על ידי שימוש בשני אוואטרים: אוואטר אחד לצורכי עבודה ואוואטר שני לפעילות אישית.

הרחיבו קוד התנהגות עובדים להכללת אוואטרים בסביבות וירטואליות תלת מימד
בדיוק כמו אתרי רשתות חברתיות, פייסבוק, אתרים אישיים באינטרנט ובלוגים, שבהם עובד מייצג את עצמו אך גם את החברה שמעסיקה אותו ולכן פועל על פי קוד התנהגות באינטרנט של החברה, צריך להרחיב את המדיניות ולכלול בה גם סביבות וירטואליות. מאחר שבסביבות וירטואליות תלת מימדיות נוסף הממד החזותי, חברות יצטרכו לוודא שמדיניותן מכסה גם את קוד הלבוש של אוואטר עסקי תרתי משמע.

חקרו שימושים עסקיים של אוואטרים
הצדקת השימוש באוואטר בסביבההעסקית הופכת לקלה יותר, בין השאר בשל העובדה ששימוש באוואטר צובר הסכמה רחבהיותר והכרה בציבור. הדרכות, אימונים, פגישות עסקיות וירטואליות, הם מקרים שמזמנים חקירת השימוש באוואטרים, כשאחת מהסיבות לעליה לשימוש בהם, היא העלות הנמוכה יחסית.

עודדו שימוש בפיילוט ארגוני/ עסקי
אחד השימושים העיקריים  שלאוואטרים בעתיד יהיה פגישות מקוונות. פגישות מקוונות מהוות ערוץ שימוש חשוב עבור משתמשים חדשים בסביבות וירטואליות ונקודה טובהלהתחיל ללמוד על הבעיות כמו גם האתגרים עבורם. ארגונים עשויים לגלות שיש להם אוכלוסיה מוכנה של משתמשים שמכירים ויודעים מהם אוואטרים ודרכי השימוש בהם.  פיילוט הוא אופציה טובה ביותר להתחיל להבין איך הדברים עובדים עבור חברות וארגונים שעומדים לעשות שימוש מוגבר באוואטרים בעתיד.

דילוג לתוכן