גירסה חדשה של המשחק "קול אוף דיוטי" תופץ חינם בסין כדי למנוע העתקות פיראטיות

הגירסה תכלול תשלום עבור רכיבים שונים בתוך המשחק – למשל כלי נשק משופרים ומפות שעוזרות להתקדם בתוך המשחקאיך נלחמים בהעתקות פיראטית של משחקי מחשב פופולריים? יצרנית המשחק Call of Duty החליטה על טקטיקה חדשה כדי להילחם בשימוש פיראטי במשחק בסין ותשיק גירסה חדשה של המשחק ברשת, חינם. בכך מוותרת החברה על מכירת המשחק תמורת 60 דולר אך לא מוותרת לגמרי על הכנסות ממנו – מי שישחק במשחק בחינם יצטרך בכל זאת לשלם עבור רכיבים שונים בתוך המשחק עצמו.

חברת Activision Blizzard שפיתחה את המשחק הודיעה אתמול כי תפיץ את המשחק CoD בסין באמצעות שותפה מקומית – ענקית האינטרנט Tencent, שהיא גם ספקית גדולה של משחקים ברשת בסין. היא תהנה מבלעדיות בתפעול המשחק בסין למשך מספר שנים.

מודל ה-freemium מתבסס על כך שמי שרוצה לשחק במשחק יקבל אותו חינם ברשת, אבל כדי לקבל גישה לפיצ'רים מתקדמים במשחק, יצטרך לשלם. מודל הכנסות זה הפך לנפוץ בשוק הסיני, המאופיין ברמת פיראטיות גבוהה.

המודל עבור CoD הסיני פותח במשך שנתיים, במיוחד עבור שוק זה. המשחק כולל את הסיפור המוכר מגירסאות קודמות של המשחק, אבל כולל מפות ופיצ'רים הנמצאים בתוך "חנות המשחק", שיאפשרו, למשל, שיפור כלי הנשק וציוד נוסף לשימוש בעת המשחק.
Activision Blizzard כבר מפעילה בסין מודל זהה עם להיט נוסף – World of Warcraft. משתמשים סינים במשחק WoW רוכשים מראש דקות משחק ברשת.

 

דילוג לתוכן