בטוחים שאנחנו בטוחים – לא נופלים ברשת!

לקראת הקיץ ורגע לפני היציאה לחופש הגדול, קבוצת המדיה הופ! בשיתוף איגוד האינטרנט הישראלי (ע"ר) ו-HOT שמו להן למטרה להעלות את המודעות בקרב ילדים, בני נוער והוריהם לגלישה אחראית ובטוחה האינטרנט והרשתות החברתיות הם עולם ומלואו עבור ילדים ובני נוער, אשר מבלים את מרבית זמנם מול המסכים, משוחחים עם חברים, משתפים, צופים, לומדים אבל גם חשופים ללא מעט סכנות!! קמפיין בטיחות ברשת, נועד לעזור לכולנו לעבור את הקיץ בשלום ולהטמיע הרגלי צריכה נכונים ובריאים בכוונה לחולל שינוי משמעותי. קמפיין שמטרתו לחולל שינוי משמעותי בהרגלי צריכת תכנים, ע"י העלאת המודעות ויצירת שיתוף פעולה בין הורים לילדים.
כחלק מהקמפיין הופק תשדיר מידע לציבור הפונה להורים, שמטרתו לעורר את מודעותם לסכנות הקיימות לילדים ברשת ולחשיבות הגדולה של שיחה והנחייה נכונה.
הקמפיין מלווה בקליפ קצבי בכיכובה של אגם בוחבוט, הפונה לילדים ובני נוער ועוסק בשמירה על הפרטיות ובריונות ברשת.
כמו כן ישנו קליפ שמח ומלא דמיון בכיכובם של יובל המבולבל ומיכל הקטנה, הפונה לגילאי הגן ומתמקד במתן כלים לזהירות בעת הגלישה ודרכי התמודדות עם תוכן לא הולם.
באתר הופ! hop.co.il יעלה איזור מיוחד להורים ובו מאמרים בנושאים כגון: תוכנות סינון תכנים, שמירה על פרטיות הילדים, הורים כדמות לחיקוי בעולם דיגיטלי, משחקי ילדים ברשת, תוכן פוגעני ברשת ועוד.
אחד הכלים המרכזיים המוצעים בקמפיין הוא ההסכם משפחתי. כלי עזר להורים, המעודד שיח פתוח בינם לבין הילדים וכולל הסכמות הדדיות המכבדות את הצרכים והרצונות של הילד, בצורה שתגן עליו מפני הסכנות ברשת. ההסכם כולל 3 גרסאות: לילדי הגן, לילדי בית הספר היסודי ולבני נוער. ההסכם המשפחתי יהיה פתוח להורדה באתר.
אלונה אבט, מנכ"לית משותפת בקבוצת המדיה הופ!:
"אנו שמחים להוות את חוד החנית בנושא יצירת מרחב מדיה מוגן לילדים – בטלוויזיה ועכשיו גם בפיתוח הרגלי הגלישה ברשת. זו הפעם הראשונה שמושק בישראל קמפיין שכולל פניה ממוקדת לילדים בגיל הרך ופניה לילדים גיל בית ספר יסודי. ילדים הם סוכני שינוי מרכזיים במשפחה וככל שנקדים להקנות הרגלי גלישה בטוחה תיפרש מעליהם מטריית הגנה שתשרת אותם גם בבגרותם."
אורנה היילינגר, מנהלת המרכז לאינטרנט בטוח, איגוד האינטרנט הישראלי:
"המרחב המקוון הוא חלק מחיי כולנו, כמו גם של הילדים והצעירים ביננו. מתוך הבנה כי המרחב הדיגיטלי הנו שותף פעיל בהתפתחותם של הילדים, ברור שחשוב להתייחס לנושא כבר מהגיל הרך. הרשת מהווה פלטפורמה ללמידה, משחק, ואתגרים עבור הילדים וכמו בכל תהליך למידה, חשובה הדרך בה הם יחוו את העולם המגוון הזה. הגדרת היתרונות בצד התמודדות עם האתגרים, הצבת הגבולות בצד חשיפה לחוויות, הסכמה על שפה, כתובת לילד במקרים בעיתיים והגנות, הן בבסיס השימוש המושכל, שיהפכו בהתבגרותו של הילד לטבע שני."
מחברת HOT נמסר:
"חברת HOT גאה לקחת חלק בקמפיין חשוב זה, המקנה לילדינו כלים להתמודדות עם הרשת.HOT מאפשרת לילדים צריכת תוכן ילדים באופן בטוח ורואה חשיבות בחינוך ילדים לגלישה זהירה ובטוחה ברשת."
גורמים מוסדיים רבים כמו משרד החינוך, ועד ההורים המרכזי, מועצת התלמידים הארצית ואחרים הביעו עניין בקמפיין וישתפו פעולה בהפצתו בקרב הורים וילדים.
בואו נהיה בטוחים שאנחנו בטוחים
(וגם הילדים שלנו)!
מצ"ב קישור למיניסייט הופ!: https://www.hop.co.il/בטוחים-שאנחנו-בטוחים-1/
מצ"ב קליפ בכיכובה של אגם בוחבוט: https://youtu.be/URLsYffCnLg
מצ"ב קליפ בכיכובם של מיכל הקטנה ויובל המבולבל: https://youtu.be/MAo2Ssi4tZw

דילוג לתוכן