ארבע אסטרטגיות Network לניטור UC מוצלח

מדדי נקודות קצה, יחד עם בדיקות רשת מסוימות ופרוטוקולים, יכולים לספק למנמ"רים וצוותי IT גישה מקיפה ויעילה לניהול יישומי התקשורת האחודה (UC&C). הופעתן של ועידות וידאו, אימוץ softphones ושירותים מבוססי ענן יוצרים התפתחויות דרמטיות ומרגשות בטכנולוגיות וביכולות של התקשורת האחודה. מוצרים חדשים כמו Aeonix של תדיראן טלקום פורצים לשוק התעשייה עם יישומי UC All-in-one קלים לשימוש, ומאפשרים למשתמשים לתקשר בכל דרך ובכל מקום שבו הם רוצים לעשות זאת. בעוד שמוצרים אלו עשויים למנף את רמות הפרודוקטיביות של המשתמשים, הצורך להקדיש יותר משאבים וזמן לניטור ה-UC תופס את מחלקות ה- IT הארגוניות בהפתעה. כתוצאה מכך, מחלקות ה-IT נאבקות כדי להשיג רמה גבוהה של שקיפות בשימוש ובביצועים של יישומי UC מורכבים התלויים אחד בשני. מנהל מערכות המידע וצוות ה-IT יכול להתגבר על האתגר הזה בשני שלבים עיקריים: שימוש בפלטפורמת ניהול ביצועים אחידה במקום מוצרי ניטור נקודתיים, ושבירת המחיצות המונעות שיתוף פעולה בין צוותי ה-IT. אי נקיטת הצעדים הבאים מאלץ את ה-IT הארגוני להוציא כסף רב כדי לשמור על רמת ביצועי ה-UC עבור כל המשתמשים בארגון ואף חושף אותו לסיכונים שונים. לדברי Robin Gareiss, נשיא ומייסד חברת המחקר Nemertes, ארגונים מקדישים 33% יותר כוח אדם מצוות ה-IT לניהול טלפוניית IP ו-31% יותר ל-UC כאשר הם אינם משתמשים בכלי ניטור. הכלים הם אמצעים לזיהוי, לבידוד ולפתרון בעיות ביצועים ומניעת חזרה שלהם. כאשר אפליקציות פועלות ביעילות וכהלכה, העובדים נוטים יותר להשתמש בהן. ה-IT המסורתי יתייחס לניטור UC באחת משתי נקודות מבט – נקודת הסיום (הטלפוניה) או הרשת, בעוד שרזולוציית הניטור האידיאלית צריכה לשלב את ארבעת הגישות הבאות לכלל אסטרטגיה מגובשת אחת: 1. טלמטריה של נקודות קצה – רוב ספקי ה-UC מתעדים את נקודות הקצה שלהם ומספקים דיווחים לשרת איסוף מרכזי. דיווחים אלה כוללים מדדי ביצועים (כאובדן מנות) ונתונים על זרם התקשורת הנכנס שקיבלה נקודת הקצה. בדרך כלל, דוחות אלה זמינים בסוף שיחה וישולבו בתיעוד שיחות מפורט. 2. בדיקות רשת – הבדיקות הינן בעלות ביצועים גבוהים, כש-packet-capture פרושים בנקודות אסטרטגיות ברחבי הרשת. הבדיקות מעבדות מנות תקשורת, מייצרות מדדי איכות לזרם מדיה מסוים ומגבשות מדדי ביצוע מרכזיים עבור המיקום שהוקצה להם. 3. NetFlow. NetFlow גרסה 5 או 9, מדווח מידע מתומצת על זרימה – תקשורת בין המקור ויעד ה-IP והיציאות – במיקום מסוים, כולל בתים שהועברו וסימונים DSCP קשורים. בשילוב עם בדיקת מנות עמוקה, מדדים עשירים עשויים להיות זמינים באמצעות יכולות בניית התבניות הזמינות בגרסת NetFlow 9. מידע זה הוא גם מועיל בשרטוט נתיב שיחת המדיה. 4. SNMP – Simple Network Management Protocol – ניהול פרוטוקול רשת פשוט עוזר לפקח על מצבם הכללי ועל הביצועים של צמתים ברשת, כגון נתבים, מתגים ו- gateways. כאשר התקנים נסקרים באמצעות SNMP, הם מספקים מספר מדדים בנוגע למצב הנוכחי. בתוספת ל-VoIP לפתרון בעיות, זה יכול לספק נתונים פורנזיים חיוניים. רק על ידי אימוץ גישה מקיפה, הממנפת את כל הטכנולוגיות, ניתן להתמודד עם הצורך בזיהוי ובפתרון כל הבעיות באיכות המדיה, בין אם הן נגרמות על ידי הרשת, המכשיר או משתמש. תדיראן טלקום מובילה את שוק התקשורת בישראל מזה חמישים שנה ומתמחה במתן פתרונות Unified Communications & Collaborations ומוקדי שירות מתקדמים Customer Engagement Solutions. תדיראן טלקום מתחזקת מעל 1,500 לקוחות עסקיים, 850,000 מבואות ומספקת שירותי Professional Services לכ-200 מרכזי שרות, בכל רחבי המדינה. עבור אותם לקוחות ולמען שותפות עסקית ארוכת טווח, תדיראן מחויבת לעמוד בחזית הטכנולוגיה בתחומי התקשורת (UC&C ומוקדי שירות).

דילוג לתוכן