אפליקציה חכמה של קימברלי-קלארק תשתמש בפלטפורמת ווטסון של יבמ לשיפור איכות התחזוקה בחדרי שירותים

החטיבה המקצועית של ענקית מוצרי הצריכה קימברלי-קלארק, המייצרת בין השאר מותגים דוגמת קלינקס והאגיס, תשתמש בפלטפורמה הייעודית של יבמ לתחום האינטרנט של הדברים (IoT), על מנת לבנות אפליקציה חכמה המסייעת ללקוחות בניטור מרחוק ובניהול התחזוקה של חדרי שירותים, תוך צמצום עלויות ושיפור החווייה המוצעת למשתמשים בחדרים אלה.
האפליקציה החדשה נבנתה תוך שימוש בפלטפורמת הפיתוח בלומיקס של יבמ, ומאוחסנת בסביבת הענן של יבמ. באמצעות פלטפורמת ווטסון לתחום האינטרנט של הדברים, יכולים עתה מנהלי בניינים לאסוף נתונים והתראות המתקבלים בזמן אמת מחיישנים המשולבים בחדרי הנוחיות, החל מדיווח אודות מצב הסבון הנוזלי בדיספנסרים דרך מבשמי אוויר – ועד לתקינות דלתות הכניסה. כל הנתונים האלה מנוהלים ומנוטרים באמצעות לוח בקרה מרכזי, בו ניתן לצפות מכל מחשב שולחני או מכשיר טלפון נייד.
בניסוי ראשון במערכת חדרי השירותים החכמים של קימברלי-קלארק, המבוססת על מערכת המחשוב הקוגניטיבי ווטסון של יבמ, נרשמה הפחתה של עד 20% בצריכת המוצרים.

מצב חדרי השירותים מציג אתגר קריטי בפני בעלי בניינים. חדרים המתוחזקים באופן בלתי הולם יוצרים תדמית שלילית לבניין ולדיירים, ומובילים לעתים לסיום התקשרות מצד השוכרים. שני שליש מעובדי משרדים בארה"ב שהשתתפו בסקר שנערך עבור קימברלי-קלארק, ציינו כי רמת תחזוקה נמוכה של חדרי השירותים פוגעת בהערכתם כלפי הבניין, ומעידה כי ההנהלה "אינה אכפתית".

דילוג לתוכן