אלעד מערכות :"מערכת ניהול ידע חייבת להתאים עצמה למשתמשים ולא להיפך"

אלעד מערכות הנחתה את מושב ניהול הידע בכנס לשכת מנתחי מערכות בכפר המכביה 
לאחרונה התקיים הכנס השנתי של לשכת מנתחי מערכות המידע בכפר המכביה, אחד ממארגני הכנס הבולטים הוא שלמה מתיא, מנהל חטיבת שירותים מנוהלים במגזר הממשלתי באלעד מערכות, אשר משמש גם כסגן יו"ר לשכת מנתחי המערכות. כמו-כן, לקחה אלעד מערכות חלק במושב ניהול הידע שהתקיים בכנס, אותו הנחה שלמה בללי, מנהל חטיבת ניהול הידע ותשתיות באלעד מערכות.
 
בללי פתח את המושב בהצגת הנושאים עליהם ידונו הדוברים, ואמר כי "לתהליך הטמעת ניהול ידע בארגון ישנה חשיבות מכרעת ל'פרסונומיה הארגונית', וכי תהליכי עבודה מבוססים על מאפיינים אישיים וארגוניים של המשתמשים בארגון".
 
שי ברקוביץ, מנהל לקוח בחטיבת ניהול הידע והתשתיות באלעד מערכות, המשיך את הרעיון איתו פתח בללי ובהרצאתו בנושא הטמעת מוצר לניהול ידע בארגון טען כי "כל מערכת המספקת מידע למשתמשים צריכה להיות מותאמת עבורם ולא להיפך, ולכן בתחילת התהליך של הטמעת ניהול הידע, חייבים ללמוד את הארגון והמשתמש כאחד, מא' עד ת', מן התרבות הארגונית ועד לאופיים של המשתמשים עצמם".
 
ברקוביץ הוסיף כי בקרב המשתמשים בארגונים קיים פחד לשתף מידע מסיבות פוליטיות פנים- ארגוניות, ולעיתים מדובר בהיבט של חוסר זמן או חוסר משאבים של שיתוף, וכך נמנעת למעשה מן המשתמשים גישה נוחה למידע ואילו הארגון עצמו מאבד ערכיות של המידע שהופך ללא-מנוצל. "מסיבה זו, חשוב להחזיק במערכת אחזור מידע טובה שבה החיפוש יהיה תואם משתמש ויוכל למצוא את כל מה שמשתמש ספציפי צריך בכל זמן נתון". עוד אמר כי "ניהול הידע בארגון מתבצע על ידי כל השכבות ולא רק על ידי השכבה העליונה, וככזה הוא משפיע על כל מרכיבי הארגון, גדולים כקטנים".
 
בסיכום הדברים, נתן ברקוביץ לקהל הצצה לגרסת  SharePoint 2010 של מיקרוסופט,  שתצא לשוק בקרוב, בה הדגשים העיקריים הם על ה- workspace -סביבת עבודה מאוחדת, תיוג לפי מאפיינים ורגולציה.
 
ה-ShareDocs הוא פיתרון לניהול ידע ומסמכים בארגון, פרי פיתוחה של חברת אלעד מערכות, המהווה חלק מתפיסת העולם המודרנית בכל הנוגע לניהול תוכן ארגוני (ECM). מוצר זה פותח במטרה לשפר את זרימת המידע בתוך הארגון ומחוצה לו, בממשקים מול הספקים והלקוחות, ולהניב לארגון ערך עסקי גבוה. ה-ShareDocs מאפשר עבודה משותפת על מסמכים, תוך כדי ניצול השקיפות המלאה והידע הארגוני המשותף, וכוללעץ נושאים לוגיים חוצה יחידות ארגוניות המאפשר קטלוג בהתאמה מושלמת לדרישות הסיווג והתיוג של הלקוח.

דילוג לתוכן