אלסטום תספק מערכת רכבת תחתית ללא נהג לעיר מונטריאול

חוזה בשווי 1.8 מיליארד אירו בקנדה לציוד נייד, מערכות איתות, תפעול ותחזוקה

קבוצת חברות בהובלת אלסטום תספק מערכת רכבת תחתית ללא נהג לעיר מונטריאול
קבוצת PMM (Groupe des Partenaires pour la Mobilité des Montréalais) בהובלת אלסטום יחד עם SNC-Lavalin, חתמה על חוזה עם CDPQ Infra לאספקת מערכת רכבת תחתית מלאה אוטומטית ללא נהג, לרבות הציוד הנייד ומערכות האיתות, בנוסף לשירותי התפעול והתחזוקה, עבור פרויקט REM (Réseau express métropolitain) במונטריאול שבקנדה. ערכו של כלל החוזה עומד על כ-1.8 מיליארד אירו (2.8 מיליארד דולר קנדי): חלקה של אלסטום נאמד ב-1.4 מיליארד אירו (2.2 מיליארד דולר קנדי) וחלקה של SNC-Lavalin נאמד ב-400 מיליון אירו (600 מיליון דולר קנדי).

בסיום הפרויקט, REM תהיה אחת מרשתות התחבורה האוטומטיות הגדולות בעולם – 67 ק"מ אורכה, עם 26 תחנות – המחברת את דאונטאון מונטריאול לחוף הדרומי, לחוף הצפוני, לאי המערבי ולנמל התעופה הבינלאומי ע"ש פייר אליוט טרודו. על פי תנאי החוזה, קבוצת PMM תספק 212 קרונות רכבת תחתית Metropolis של אלסטום (106 רכבות דו-קרוניות), בקרת רכבות מבוססת תקשורת אוטומטית ללא נהג (CBTC) – Urbalis 400 של אלסטום, ופתרונות מרכז בקרה Iconis, כמו גם דלתות ביטחון ברציפים, חיבוריות Wi-Fi, ושירותי תפעול ותחזוקה ל-30 שנה. קבוצת PMM אחראית גם לבדיקות השתלבות הרכבות והמערכות, ולאספקת הציוד למרכז התחזוקה של הרכבות. תחילת השירות המסחרי במקטע הראשון של REM צפויה בקיץ 2021.

השותפים בקבוצת PMM ימנפו את מומחיותם המקומית רבת-השנים וניסיונם הבינלאומי בוואנקובר, אוטווה, סינגפור, פנמה, דובאי, וריאד כדי לספק את פרויקט REM. במהלך הבנייה ולאורך 30 שנות תפעול ותחזוקה, תיצור קבוצת PMM משרות קבועות, איכותיות, חדשות וטכנולוגיות ברמה המקומית, ובפרט בתפקידים של מומחי מערכות אוטומטיות, מכונאים לציוד רכבות נייד, מפעילי מרכז בקרה, תפעילי תחזוקה ומומחים במערכות בקרה. קבוצת PMM תיצור גם מקומות עבודה לספקים מקומיים שיתרמו לפרויקט, לא רק במהלך תקופת הבנייה אלא גם במהלך 30 שנה של תפעול ותחזוקה. מתוך כלל הפעילות הכלכלית שתייצר קבוצת PMM, 67% מההשקעות יהיו בקוויבק.

בנוסף, פרויקט REM יוביל את יצירת מרכז המצוינות הגלובלי של אלסטום במונטריאול, שיעסוק במחקר ופיתוח של מערכות בקרה משולבות לניידות עירונית. מרכז זה יכנס יחד כ-100 אנשי מקצוע שיהיו אמונים על מינוף המומחיות של מונטריאול בטכנולוגיות דיגיטליות מתקדמות ובינה מלאכותית, לטובת פיתוח פתרונות שיוכנסו לשימוש בפרויקטים של אלסטום בעולם כולו.

"לכבוד הוא לנו כי CDPQ Infra בחרה בקבוצת PMM לפרויקט תשתיות גדול זה בתחבורה ציבורית, אשר לא רק ישפיע לחיוב על הניידות באזור מונטריאול רבתי, אלא גם יצור 250 משרות ישירות בקוויבק לטווח ארוך, כאשר השיא בתעסוקה המקומית יגיע ל-350 משרות", אמר ז'רום ואלוט (Jérôme Wallut), סגן נשיא בכיר אלסטום צפון אמריקה. "מאחר שהפיילוט של הפרויקט היה במונטריאול, הצוות שלנו מבין ממקור ראשון את צורכי התחבורה של העיר ולהוט להתחיל להביא לכאן את הדור החדיש ביותר של פתרונות מוכחים ברכבות ומערכות איתות, המביאים לשיא את אמינות המערכת, ביצועיה וקיבולתה, כמו גם את חוויית הנוסעים".

"העובדה שנבחרנו לעבוד על פרויקט בסדר גודל כזה היא עדות למצוינות מגזר התשתיות שלנו, ובאופן ספציפי יותר, למומחיותנו הגלובלית ברכבות ותחבורה ולניסיוננו הנרחב בתפעול ותחזוקה", אמר ניל ברוס, נשיא ומנכ"ל SNC-Lavalin Group Inc.. "למעשה, אחד היתרונות של הפרויקט לכלכלה ולקהילה יהיה ביצירת משרות תפעול ותחזוקה באזור מונטריאול רבתי ובסביבה".

עם נוכחות בקנדה ומטה ראשי במונטריאול שבקוויבק, אלסטום מחויבת לאספקת טווח רחב של פתרונות ניידות חכמים לקנדה, מקרונות הרכבת הקלה Citadis Spirit לטורונטו ואוטווה ועד לקרונות המטרו Azur לחברת התחבורה של מונטריאול (STM) , מרכבות אזוריות Coradia Lint עבור אוטאווה ועד פתרונות ארוכי-טווח לתחזוקה ותשתיות תחבורה לטווח ארוך. מומחיותה של אלסטום במערכות איתות עומדת מאחורי מרכזי הבקרה החדשים עבור STM ו-GO Transit, מערכת איתות חדשה עבור Union Station Rail Corridor בטורונטו, פתרון Urbalis CBTC עבור קו 1 יונג-אוניברסיטה של נציבות התחבורה של טורונטו ואזור הרחבה חדש, ופתרון איתות מלא עבור הרכבת הקלה של ווטרלו.

אלסטום מעסיקה כיום למעלה מ-400 עובדים ברחבי קנדה. נוכחות זו תימשך ותתחזק הודות לפרויקט REM. אלסטום מנהלת פעולות במונטריאול, קוויבק, ובטורונטו ואוטווה, אונטריו, וכן באתר התעשייתי שלה בסורל-טרייסי, קוויבק. האתר של אלסטום בסורל-טרייסי, שהיקף העבודה בו יובטח למשך שנתיים לפחות, מוקדש לייצור חוגונים ("בוגי") לפרויקטים ארציים ובינלאומיים, כמו המטרו של מונטריאול, קרונות הרכבת הקלה עבור אונטריו, ופרויקטים שנוספו לאחרונה עבור צ'ילה וארה"ב.

 

דילוג לתוכן