IBM ממנפת יכולות קוגניטיביות של ווטסון, לניהול יעיל ומאובטח של נקודות קצה ברשת תקשורת

0

מחקר שערכה IBM חוזה כי עד שנת 2020 ישלבו 80% מהארגונים בינה מלאכותית ומערכות קוגניטיביות כדי להפיק תובנות ממידע הנאסף בנקודות קצה ברשת
IBM מציגה מסייע קוגניטיבי חדש, הממנף את יכולותיה של מערכת ווטסון על מנת לנהל באופן יעיל ומאובטח יותר רשתות של טלפונים חכמים, טבלטים, מחשבים ניידים, מערכות אינטרנט של הדברים (IoT) ונקודות קצה אחרות. מערכת MaaS360 Advisor תשתמש בלמידת מכונה לניתוח אנליטי של פעילות המכשירים הקשורים לרשת, ולהמלצה על מדיניות אבטחה, ניהול, התקנת טלאי אבטחה ועדכוני תוכנה, והתאמה נקודתית של המערכות השונות.
המערכת החדשה הוצגה במהלך כנס Interconnect של IBM, המתקיים השבוע בלאס-וגאס.
חלקים מפלטפורמת MaaS360 לניהול איחוד של נקודות קצה (UEM) מוצעים עתה לשימוש באמצעות הענן של IBM. על פי נתונים של חברת הייעוץ פורסטר, 49% מעובדי הידע בארגונים משתמשים מדי שבוע לפחות בשלושה מכשירים שונים לצורך ביצוע עבודתם. תהליך זה מחייב את צוותי הטכנולוגיה לפעול על מנת לאבטח את מכלול הסביבה הזאת. מחקר אחר, שנערך עבור IBM על ידי פורסטר, חוזה כי השימוש בניהול איחוד מרכזי של נקודות קצה (UEM) ייצמח מ- 15% מהארגונים כיום, ל- 54% בשנת 2020.
IBM מדריכה את ווטסון לבצע משימות כמו צירוף מכשירי קצה לרשת, ניהול זהויות משתמשים ובדיקות עמידה בתקנות החלות על תפעול הרשת בארגונים הנתונים לפיקוח רגולטורי. יכולות המערכת הקוגניטיבית נמצאות בתהליך מתמיד של שיפור, בזכות הזנת אלפי מסמכים ונתונים ממקורות רלוונטיים. מערכת ווטסון תבנה מערך מידע מתואם על בסיס מכלול הנתונים האלה, לרבות מידע המתקבל מבורסת נתוני האבטחה IBM X-Force Exchange.
מנהלי טכנולוגיות מידע יוכלו להגדיר מדיניות לגבי סוג הנתונים המתקבלים מעולם ה- IoT אליהם תינתן גישה מתוך הארגון. מערכת MaaS360 תומכת כבר כיום במכשירים רבים בעולם האינטרנט של הדברים, ורשימת המכשירים הנתמכים צפויה להמשיך ולהתרחב.
סקר שנערך בהזמנת IBM, מעלה כי במהלך השנתיים האחרונות דיווחו כ- 91% מהארגונים על עליה בהיקף השימוש בנתונים המתקבלים מנקודות קצה, בעוד אותן נקודות קצה נתונות לעתים קרובות לניהולם של גורמים שונים במסגרת הארגון. היעדר תמונה כוללת מוביל לשכפול מיותר של מאמצים, פערי אבטחה והשפעה שלילית על חוויית המשתמש הכוללת. על פי הסקר, 80% מהארגונים מתכוונים ליישם כלי בינה מלאכותית ומחשוב קוגניטיבי עד שנת 2020, על מנת לנתח מנקודות הקצה את כמויות המידע אשר הולכות וגדלות.
קבוצת MaaS360 של IBM חוקרת דרכים נוספות לרתימת יכולותיו הייחודיות של ווטסון להבין חומר בשפה טבעית, להציג המלצות ולנמק אותן. במסגרת אחד הפרוייקטים של IBM, נבנים כלים המאפשרים למנהלי מערכות להציג בפני MaaS360 Advisor שאלות, בדיבור אנושי, אודות הסביבה הארגונית הנתונה לפיקוחם. שאלות כאלה עשויות להיות בסגנון- "הראה לי טבלטים הפועלים בסביבת אנדרואיד", או "הצג את כל הנדרשים לעדכון חלונות 10". מערכת ניתוח אנליטי, מודיעין אבטחה והמלצות לפעולה, תאפשר למנהלי מערכות המחשוב להיעזר בכלי הקוגניטיבי החדש בניהול כולל של הסביבה הנתונה לפיקוחם.


שתף

אודות מחבר

Menachem Marom

שינוי גודל גופנים
ניגודיות