27% מהארגונים מתכוונים להגדיל באופן משמעותי ב-2014 את ההשקעה בטכנולוגיות לניהול משאבי האנוש

0

סקר טוורז ווטסון הבינלאומי:
על פי הסקר שהקיף למעלה מאלף חברות שונות ברחבי העולם, הוצאות הקשורות לטכנולוגיות HR נותרות יציבות וחזקות, למרות הפחתת עלויות בתחומים אחרים של משאבי אנוש

עולם משאבי האנוש עובר שינוי מהותי. לאט, אך בצורה עקבית, הוא מועשר בכלים טכנולוגיים שמסייעים לו בייעול פעילות ה-HR בארגון, זו המסקנה שעולה מתוך המחקר 2013 HR Service Delivery and Technology Survey של חברת הייעוץ העולמית Towers Watson. במחקר, בו השתתפו למעלה מאלף חברות שונות ברחבי העולם, התבקשו המשתתפים להתייחס לתהליכי משאבי אנוש שהם מבצעים, כמו גם לתכנון וליעדים. הטכנולוגיה כיכבה בחלק גדול מאוד של התשובות.

בעוד שחלק ממומחי ואנשי משאבי אנוש מתמהמהים עדיין באימוץ כלים טכנולוגיים לפעילויות ה-HR שלהם, טוורז ווטסון מצביעים על כך שהם יהיו תחת לחץ הולך וגובר של ההנהלה לעשות זאת. מהמחקר עולה כי חברות וארגונים רוצים כלים כגון: פורטלי HR לשימוש פנימי, טכנולוגיות לאיתור וגיוס מועמדים איכותיים ופתרונות תוכנה אחרים שיהפכו את פעילת משאבי האנוש ליותר ויותר יעילה ואפקטיביות.

מהסקר עולה כי הסעיף התקציבי הקשור לטכנולוגיות HR נותר יציב וחזק, למרות צמצומים בתחומים אחרים של משאבי אנוש: "יותר ממחצית מארגונים (53%) ציינו את ההשקעה שלהם בטכנולוגיה בשנה זאת כשווה להשקעה של השנה שעברה, ואילו יותר מרבע (27%), טענו כי יגדילו באופן משמעותי את ההשקעה בטכנולוגית משאבי האנוש שלהם".

בנוסף מצביע הסקר על נתונים מעניינים נוספים: בעוד שיותר מ- 60% מהחברות מספקות גישה ניידת לעובדים שלהם באמצעות טלפונים חכמים וכמעט רבע מאפשרים גישה בטאבלט, רק אחד מכל 10 ארגונים מאפשר כבר שימוש ביישומים ניידים בסמארטפון או בטאבלט, למטרות משאבי אנוש. עם זאת, נראה כי המגמה של אימוץ יישומים חכמים לשימוש HR צפויה להתגבר – 25 אחוזים מהמשתתפים במחקר העידו כי הם מתכוונים להכניס לשימוש יישומי HR ניידים ב-12 עד 18 החודשים הקרובים, אך למרות זאת למחצית מהארגונים אין תוכניות למינוף יישומים כאלה לפני סוף שנת 2014.

"גם בארץ אנו מזהים את המגמות עליהם מצביע הסקר. ", אומר איל תמיר, סמנכ"ל פעילות ישראל בסינריון מערכות, המתמחה בפתרונות תוכנה לניהול ההון האנושי בארגון. " דווקא בנושא היישומים הניידים אנו מזהים דרישה מוגברת שכנראה נובעת מהשימוש הכללי האינטנסיבי, שלנו הישראלים, בסמארטפונים וטאבלטים. ארגונים רבים משקיעים במערכות שירות עצמי למנהלים ועובדים המאפשרות תקשורת בנושאים של ניהול משאבי אנוש. בנוסף, עולה הביקוש לטכנולוגיות להערכת ביצועי העובדים ואף תהליכים מורכבים יותר כגון: ניהול תגמולים, הדרכה, ניהול קריירה, תכנון יורשים ועוד. גם אם יש ארגונים שמתמהמהים, הרי שבמוקדם או במאוחר, כל ארגון שחשוב לו לגייס ולשמר את העובדים הטובים ביותר, יצטרף למגמה".


שתף

אודות מחבר

ITportal

כל מה שמעניין בעולם הטכנולוגיה, סלולר, חומרה, אחסון, אנשים, מינויים ועוד. בפורטל כתבות על חברות ישראליות וגם סקירות רבות מחו"ל.


שינוי גודל גופנים
ניגודיות