שוק טכנולגיית הניידים יעבור את רף הטריליון דולר עד 2014

0

ניק ג'ונס, סגן נשיא למחקר בגרטנר, מציע לארגונים לפתח אסטרטגיית ניידים המבוססת על יעדי ניהול שאינם תלויים בטכנולוגיה, במקום לסמוך על מדיניות מפורטת לגבי מכשירים, מערכות או יישומים

 
הכנסות שוק טכנולוגיות הקול והנתונים במכשירים הניידים יעברו את רף הטריליון דולר עד 2014, כך על פי גרטנר (ניו יורק: IT) – חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית המובילה לתחומי טכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT). תחום הניידים ייצר הכנסות ממגוון שירותים נוספים, מעבר לקול ונתונים, כמו הקשר, פרסום, מכירות יישומים ושירותים וכיו"ב. כל אחד מהתחומים הללו יהיה משמעותי בזכות עצמו, בעל שווי שנתי של עשרות מיליארדי דולרים.
 
"אנו מזהים שלושה עידנים עיקריים של טכנולוגיה ניידת: עידן המכשירים שאופיין על ידי מכשירים בולטים כמו ה-RAZR של מוטורולה, ונשלט על ידי יצרניות המכשירים; עידן היישומים שהגיע עם האייפון, והפך לפופולרי את תחום היישומים וחנויות היישומים; ועידן השירותים והרשתות החברתיות אשר ייבנה על עידן היישומים, אולם יקבל מאפיינים של מחשוב ענן ומדיה בזמן אמיתי. תחום היישומים ישרוד, אולם לעיתים קרובות כחלק מחוויה כוללת הקשורה באופן זה או אחר במחשוב ענן", כך ניק ג'ונס, סגן נשיא למחקר ואנליסט בכיר בגרטנר.
 
מכירות הטלפונים החכמים יובילו את מכירות המכשירים הניידים בשווקים מפותחים בעתיד הקרוב. עם זאת, סוג המכשיר הנייד שיהיה פופולרי בעולם יהיה ללא מערכת הפעלה מסוימת, מכיוון שהשווקים המתעוררים מובילים את הביקוש למכשירים ניידים.  על ארגונים, הפועלים בסביבת השווקים המתעוררים, להניח כי תחום הטלפונים החכמים יהפוך לתחום נישה אחרי 2014.
 
מכירות סוגי מכשירים ניידים רבים, כמו טאבלטים וקוראי ספרים אלקטרוניים, יתגברו במהלך 2012, ולחלקם אף יימצא מקום בתרבות הארגונית. עם זאת, אף מכשיר לא יגיע לנתח השוק של טלפונים חכמים או מחשבים ניידים, אשר יוסיפו להוביל את מכירות המכשירים הניידים הארגוניים. עובדים הזקוקים לנייד את הידע שלהם לשם ביצוע עבודתם יזדקקו למחשב ולטלפון חכם עד 2014. תחום מערכות הטלפונים החכמים הוא תחרותי מאוד, ומובילות התחום ישתנו עד 2014, בעוד אנדרואיד ו-iOS כובשות נתח שוק מסימביאן. אנדרואיד תצמח במהירות ותופיע על גבי מכשירי אלקטרוניקה וטאבלטים.
 
גרטנר סבורה כי הקשר יהיה עקרון מנחה עבור חברות טכנולוגיות ניידות בעשור הקרוב, ובעיקר בכל הקשור לפעילויות שיווק ופרסום.  "ב-2010 אנחנו רואים את תחילתו של השימוש בהקשר ומיקום על מנת לספק הצעות ותוצאות חיפוש רלוונטיות למשתמש. מערכות ניידות רבות ישתמשו בשירותי הקשר בענן, ותחום זה יהפוך לשדה קרב מסחרי שיכלול ספקיות חזקות כמו נוקיה, גוגל ואפל, שישאפו לשלוט על תחום ההקשר הצרכני", אומר ג'ונס.
 
ג'ונס אף מציע לארגונים לפתח אסטרטגיית ניידים ברמה גבוהה, המבוססת על יעדים וסגנונות ניהול שאינם תלויים בטכנולוגיה, במקום לסמוך על מדיניות מפורטת לגבי מכשירים, מערכות או יישומים אשר נועדו לתמוך בדרישות מוגדרות וברורות ממנהלי ה-IT. דרישות אלו יימשכו כמובן, אולם לא ירכיבו את תחום הניידים בארגונים עד 2015, עקב שינויים בדרישות המשתמשים, בטכנולוגיה ובאופי העבודה עצמה.

שתף

אודות מחבר

ITportal

כל מה שמעניין בעולם הטכנולוגיה, סלולר, חומרה, אחסון, אנשים, מינויים ועוד. בפורטל כתבות על חברות ישראליות וגם סקירות רבות מחו"ל.