תקשורת נתונים סלולארית מסובסדת 1-800 עשויה להאיץ את אימוץ השירותים הניידים שמציעים עסקים וממשלות באמריקה הלטינית

0

דו״ח חדש של Frost & Sullivan, שכותרתו ״תקשורת נתונים מסובסדת: לחבר את הלא מחוברים״ (Sponsored Data: Connecting the Unconnected), אשר פותח בשיתוף פעולה עם קוואלקום, מדגים כיצד תוכן מסובסד יכול להועיל לא רק לצרכנים, אלא גם לספק לעסקים ולממשלות אפיקי הכנסה חדשים ורווח מהתייעלות.

בעולם האולטרה נייד ומונע-המידע שבו אנחנו חיים היום, צרכנים בכל מקום מייחסים ערך רב לחסכון בזמן ובכסף שמסוגלות לספק להן טכנולוגיות הגלישה הניידת, ועסקים בכל תעשיה חייבים להתפתח ולספק את הדרישה הגוברת הזו. ״כאשר הם ניצבים בפני הציווי הזה, לתמוך בגישה סלולרית, עסקים מגלים שתקשורת נתונים מסובסדת מאפשרת להם להפיק את הערך המירבי מיוזמות הניידות שלהם״, אמרה ג׳ורג׳יה ג׳ורדן, אנליסטית תעשיות המידע וטכנולוגיות התקשורת ב- Frost & Sullivan.
תקשורת נתונים מסובסדת (Sponsored Data) או ״data 1-800״ מאפשרת למשתמשי מכשירים סלולריים – גם אלה שמשתמשים במכשירים מבוססי גישה משולמת מראש (prepaid) או אלה שלא יכולים להרשות לעצמם להתחייב לתוכנית גלישה סלולרית – להשתמש בחינם בשירותים הסלולריים המסופקים על ידי עסקים וממשלות. תקשורת נתונים סלולרית מסובסדת היא המקבילה בעולם תקשורת הנתונים הניידת לשירות שיחת חינם, שבה צד שלישי משלם למפעיל הסלולרי תמורת צריכת הנתונים בשירותים הסלולריים שהוא מציע.

דו״ח חדש של Frost & Sullivan, שכותרתו ״תקשורת נתונים מסובסדת: לחבר את הלא מחוברים״ (Sponsored Data: Connecting the Unconnected), אשר פותח בשיתוף פעולה עם קוואלקום, מדגים כיצד תוכן מסובסד יכול להועיל לא רק לצרכנים, אלא גם לספק לעסקים ולממשלות אפיקי הכנסה חדשים ורווח מהתייעלות.
Bradesco, אחד מהבנקים הקמעונאיים המובילים בברזיל, אפשר ללקוחותיו גישה לחשבונות הבנק שלהם ישירות מהסמארטפונים שלהם, ולא על חשבון תוכנית הגלישה הסלולרית שלהם. הדבר סייע לאימוץ של בנקאות ניידת בקרב לקוחות הבנק, ו- Bradesco יותר מהכפיל את היקף השימוש באפשרות זו. הצעד הוביל גם להפחתה דרמטית בעלויות של כל פעולה עבור הבנק, כיוון שבנקאות ניידת זולה בצורה משמעותית מכל ערוץ בנקאי אחר.
בו בזמן, ההצעה הגדילה את המעורבות של הלקוחות, משום שהם מבצעים כעת יותר עיסקאות באמצעות בנקאות ניידת מאשר בכל ערוץ אחר. ואמנם, שנה לאחר ש- Bradesco השיק את הצעת התקשורת נתונים המסובסדת שלו, הפעולות הבנקאיות באמצעות הערוץ הנייד גדלו פי ארבעה.
תוכן מסובסד יכול גם לסייע לממשלות להנגיש לכל את שירותי הממשל הניידים; אתרי מסחר ניידים יכולים למשוך לקוחות חדשים באמצעות מתן גישה חופשית לקניות. משווקים ישירים של קוסמטיקה יכולים באמצעות סבסוד הגישה הסלולרית לקטלוגים ופורטלי מכירות להוריד עלויות ולשפר יעילותם, כי האינטראקציה עם צוות המכירות מתבצעת בצורה מקוונת בזמן אמיתי.
אפשרות להתנסות בשירותים רפואיים ללא תשלום עשויה להגביר את האימוץ של שירותי מעקב רפואי מרחוק, ולאפשר ליצרני ציוד רפואי אפיקים חדשים להכנסות קבועות, בעוד ממשלות יכולות להעמיק ולהרחיב את טווח השירותים הציבוריים והתוכניות החברתיות שלהן באמצעות הצעת תקשורת נתונים מסובסדת לאזרחים שאינם יכולים להרשות לעצמם גישה לשירותים אלה.
״בעולם שבו למעלה מ-85% מהאוכלוסיה חיה בטווח קליטה של רשת נתונים סלולרית, מובטח של- 1-800-data תהיה השפעה מהפכנית על שירותים אזרחיים וצרכניים שונים. באמצעות סבסוד השימוש של הצרכנים בגלישה סלולרית, עסקים יכולים לבדל את עצמם מהמתחרים, להגיע לקהלים נוספים, ולעודד צרכנים להתחבר לשירותים, למוצרים ולמותג שלהם״, אמרה ג׳ורדן.
הדבר נכון במיוחד באמריקה הלטינית, שם 77% מהמשתמשים הסלולריים עובדים עם תוכניות משולמות מראש וגולשים מעט מאוד – אם בכלל – באמצעות המכשיר הסלולרי. ״תקשורת נתונים מסובסדת יכולה להביא את הגלישה הסלולרית אל ההמונים, ממש כפי שעשו שירותים אלחוטיים משולמים מראש בתחום שיחות הטלפון הסלולריות״, אמר רפאל שטיינהאוזר, סגן נשיא בכיר ונשיא קוואלקום באמריקה הלטינית.

לחצו כאן כדי לקרוא את המחקר המלא וללמוד עוד על אודות היתרונות של תוכן מסובסד.


שתף

אודות מחבר

Menachem Marom

שינוי גודל גופנים
ניגודיות