טיפ: שיווק באינטרנט

0

שיווק באינטרנט הינו מושג גדול ונרחב מאוד, בעל אספקטים שונים ומגוונים. במאמר זה אסקור את הנקודות העיקריות והחשובות למתן פתרונות שיווק הולמים באינטרנט.

ניתן לחלק את השיווק באינטרנט למספר נושאים עיקריים:

  1. שיווק ויראלי – רשתות חברתיות
  2. שיווק לקהל המתעניין – גוגל אדוורדס
  3. שיווק ממוקד – רימרקטינג וקהלי יעד ממוקדים
  4. שיווק אסטרטגי משולב – רשתות חברתיות ורשת המדייה

כל אחד מהנושאים הוא עולם ומלואו ולכל אחד יש את המטרות והיעדים הרלוונטיים לאותו אתר

או מותג.

 

  1. שיווק ויראלי :

 

סוג זה של שיווק מיועד בעיקר עבור קהלים אשר בעל האתר מעוניין לחשוף את המותג או המוצר בפניהם ובדרך זו לייצר מודעות מותג והרגשת שייכות.

בשיווק זה משתמשים בעיקר כאשר מחפשים פתרון למוצרים או מותגים שהמודעות אליהם בשוק אינה מספקת ומעוניינים להגדיל את כמות החשיפה והמודעות לאותו מותג.

כיום הרשת החברתית הגדולה ביותר היא פייסבוק. הפייסבוק למעשה הינו אחד ממערכות הפרסום הטובות ביותר הקיימות במדיה הדיגיטלית ובעל יתרונות רבים, בעזרתו ניתן לפלח קהלים על פי קריטריונים מאוד ממוקדים, עד לרמה של מספרי טלפון ומיקום גאוגרפי מדויק.

עם זאת, אחד החסרונות הבולטים בשימוש בכלי זה הינו שאם אותו קמפיין או מודעה לא נעשים באופן ויראלי מספיק, התוצאות עלולות להיות נמוכות מהצפוי ולכן, לפני שמעלים קמפיין ויראלי, קיימת חשיבות רבה להבנת הצורך הקיים של קהל היעד ובהתאם לצורך זה יש להעלות קמפיין שיהיה יצירתי, מושך תשומת לב ובעל עניין לאותם קהלים.

 

  1. שיווק לקהל מתעניין :

 

אחד מפתרונות השיווק באינטרנט המקובלים והידועים ביותר כיום הוא פרסום מודעה בגוגל.

חשוב להבין שהתחרות  גבוהה מאוד ויכולה לפעמים להיות יקרה מאוד. העניין תלוי מאוד בתחום בו אתה מעוניין לפרסם, למשל חברות ביטוח או עורכי דין.

סוג שיווק זה נועד עבור קהל המתעניין במוצר או בסוג שירות מסויים אותו הוא מחפש ומעוניין לקבל תוצאות בהן הלקוח יוכל לקבל מענה על אותה התעניינות.

אחד הדברים החשובים הוא לדעת לאפיין את היתרון הבולט של אותו מוצר ולדעת להציג אותו באופן קצר, ענייני שיגרום להנעה לפעולה.

לעומת זאת, החיסרון העיקרי בשיווק מסוג זה הוא בעיקר עלותו הכספית הגבוהה, אם מבחינת התשלום לגוגל ואם מבחינת התשלום לאיש מקצוע. בכדי למזער חיסרון זה חשוב מאוד לבחור במקדם אתרים מקצועי ובעל ניסיון רב, אשר מכיר את התחום לעומקו ויידע להציע את הפתרונות ההולמים לצרכי הלקוח. באופן זה ייחסך כסף רב עבור פרסום שלא יביא את התוצאות הנדרשות.

 

  1. שיווק ממוקד – רימרקטינג :

 

פתרון נוסף ומעניין בשיווק באינטרנט הוא פעילות רימרקטינג. משמעות המושג היא להמשיך ולפרסם  לקהלים שכבר צפו באתר שלך או בדף הנחיתה שלך ואתה מעוניין ולהמשיך ולפרסם אל מול אותו קהל. שיווק זה נועד בעיקר לעסקים אשר מוכרים במדיה הדיגטלית או עסקים קטנים המעוניינים בקבלת חשיפה לאתר.

חשוב לציין שהתוצאות בדרך כלל מניבות יחסי המרה נמוכים, אך עדיין זהו סוג זה של שיווק מעניין, בעיקר לעסקים עם תקציבים קטנים, שאינם יכולים להרשות לעצמם אפשרות לתחרות בגוגל אדוורדס או כפי שקראתי לו שיווק לקהל מתעניין.

 

  1. שיווק אסטרטגי ממוקד :

 

אסטרטגיה, אסטרטגיה, אסטרטגיה….זהו למעשה הבסיס לפתרונות שיווק באינרטנט.

הסיבה העיקרית היא להגיע לתוצאות שבאמת רלוונטיות אם מבחינת התקציב ואם מבחינת הקהלים או הלידים המגיעים כתוצאה מהקמפיינים.

באסטרטגיה דיגטלית הכוונה היא בניית תוכנית שיווק כוללת למותג או למוצר אותו מפרסמים, ולדעת ולהבין את סוגי הקהל השונים ואופן ההתנהלות ברשת הדיגיטלית.

לשם המחשה, כדי להציג עסק חדש בתחום האופנה ראשית יש להבין לאיזה סוג של קהל יעד בעל המותג מעוניין לפנות. אם לדוגמא אתם מעוניינים לפנות לקהל צעיר, המדיה העיקרית היא רשת האינסטגרם, דרכה תוכלו לחשוף את המוצרים ובנוסף לפנות לקהל הצעיר שמשתמש היום בעיקר במדיה זו. בנוסף חשוב להבין את המיקומים הגאוגרפים בהם אתם מעוניינים להופיע ולהכיר את הסגנון, השפה או העיצוב של המודעה שאכן ידבר ויתקשר לעולם המושגים של קהל זה. בדוגמא זו דעתי האישית היא דווקא לא להשתמש במדיה של חיפוש לפי ביטויי מפתח, אלא בהחלט לחשוב על הגדלת החשיפה לאתר ברשת המדיה של גוגל.

 

לסיכום, ארבעת הגישות השונות המוצגות במאמר זה באות להמחיש ולהראות כיצד ובאיזה אופן כדאי לפעול ולאיזה כיוון רצוי לנווט את הפרסומים השונים.

חשוב לציין שבכדי לעשות עבודת הכנה טובה כדאי מאוד להיעזר באנשי מקצוע מהתחום,

בעלי ניסיון וידע למציאת פתרונות השיווק הנכונים והאטרקטיביים ביותר באינטרנט.

 


שתף

אודות מחבר

דניאל הראל

שינוי גודל גופנים
ניגודיות