מחקר של חברת Veeam בקרב מנמ"רים

0

מחקר זמינות המידע של Veeam: השבתות מחשוב עולות לארגונים 21.8 מיליון דולר בשנה, עליה של 36% משנה שעברה

82% מן הארגונים מתמודדים עם פער עצום בין ציפיות המשתמשים לזמינות מידע לבין רמת הזמינות בה תומכת מחלקת ה- IT בארגון; 66% מן הארגונים מודים כי יוזמות של טרנספורמציה דיגיטלית מתעכבות כתוצאה מהשבתות מחשוב בלתי מתוכננות

96% מן הארגונים מתכוונים לעבור מהלך של טרנספורמציה דיגיטלית בעתיד הנראה לעין ויותר ממחציתם נמצאים בתהליך כזה כבר עכשיו. ארגונים רואים בחדשנות זו יתרון תחרותי ובד בבד מעוניינים לספק גישה לשירותים, דאטה ויישומים, 24.7.365. כך עולה מדו"ח חדש שערכה חברת Veeam® Software, המפתחת פתרונות חדשניים המספקים זמינות לארגוני ה- Always-On Enterprise™.

מן המחקר, שנערך בקרב 1,060 משתתפים, מחברות פרטיות וציבוריות עם למעלה מ- 1000 עובדים, מ- 24 מדינות שונות, לרבות ישראל, עולה חוסר תואם משווע בין ציפיות המשתמשים לזמינות של המידע והאפליקציות בטרגון לבין הזמינות שמחלקת ה- IT מספקת בפועל. למעשה, 82% מן הארגונים מודים בקיומו של פער הזמינות, וזה עולה לארגונים 21.8 מיליון דולר לשנה, עליה של 36% בהשוואה לאשתקד אז הסתכם הפער הזה בכ- 16 מיליון דולר. עוד, מלמד המחקר, כי פער הזמינות מעכב את החדשנות הארגונית.

69% מן הארגונים טענו כי זמינות, המתבטאת בגישה רציפה לשירותי הארגון, היא דרישת סף עבור תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית. 66% דיווחו כי יוזמות של טרנספורמציה דיגיטלית עוכבו כתוצאה מהשבתות מחשוב בלתי מתוכננות, אשר נגרמו כתוצאה מתקיפות סיבר, קריסת תשתיות, פגיעה ברשתות תקשורת ואסונות טבע (השבתת שרתים ארכה בממוצע 85 דקות לאירוע).

המחקר השנה מראה כי כמעט מחצית מן הארגונים חוו פגיעה בתחושת הביטחון של הלקוח בארגון, ו- 40% חוו פגיעה ביושרה של המותג, המשפיעה על המוניטין ועל שימור הלקוח. שליש מהמשיבים אף חוו ירידה בביטחון של העובדים בארגון.

עוד מראה המחקר כי יותר ויותר חברות רואות בענן קרש קפיצה שנועד לקדם את האג'נדה הדיגיטלית שלהן, תוך השקעה בתוכנה כשירות, והשימוש בה, צפוי לעלות ב- 50% ב- 12 החודשים הבאים. 43% ממנהלי הארגונים מאמינים כי ספקי ענן יכולים לספק רמות שירות טובות יותר וגישה למידע קריטי עבור מחלקות ה- IT שלהם. השקעות ב'גיבוי כשירות' ו'התאוששות מאסון כשירות' צפויות לעלות בשעה שארגונים ישלבו אותם עם שירותי ענן.

77% מן הארגונים דיווחו כי פער ההגנה המתבטא בטולרנטיות של הארגון כלפי אובדן מידע, לא עומד בציפיות שלהם. בעוד שחברות מדווחות כי יוכלו להשלים עם 72 דקות של אובדן מידע בשנה, בכל הנוגע לשימוש באפליקציות קריטיות, מימצאי Veeam מראים כי המשיבים חווים 127 דקות של אובדן מידע – זמן שבהחלט פוגע בהצלחה העסקית.

לדברי פיטר מקיי, נשיא וסמנכ"ל תפעול, Veeam: "היום, מיידיות היא המלכה ולצרכנים יש אפס סובלנות כלפי השבתות מחשוב, בין אם מדובר ביישום בחיי העבודה או בחיים הפרטיים. חברות מתמקדות באספקת חווית המשתמש הטובה ביותר, ובלב העניין הזה נמצאת זמינות של 24.7.365. המחקר שלנו מראה כי גישה מכל מקום, לכל המידע והאפליקציות, היא חלומם של ארגונים רבים. על רקע זה כאשר ארגון עומד לבצע השקעה חדשה בתשתיות או בונה אסטרטגיה דיגיטלית הוא חייב לשאול את עצמו שאלות הנוגעות לרמת הזמינות."
Veeam, אשר פרסמה את התוצאות הכספיות של הרבעון הראשון של 2017, לפני ימים אחדים, חוותה עליה של 33% בהכנסות בהשוואה לאשתקד, עם גידול שנתי של 17% במכירות לגופי האנטרפרייז. ההכנסות בתחום הענן באמצעות השותפות, ספקיות הענן והשירותים (VCSPs) צמחו ב- 59%, בהשוואה לאשתקד. "מדובר בהצלחה מרשימה כאשר חברה עם יותר מ- 600 מיליון דולר בשנה מראה צמיחה של 33%, בהשוואה לאשתקד, ואני גאה ביותר בכל הצוות שלנו" אמר פיטר מקיי, נשיא וסמנכ"ל תפעול ב- Veeam.

 

אודות המחקר
Veeam השתמשה בשירותים של Enterprise Strategy Group, אנליסטים בכירים בתחום ה- IT, לערוך מחקר זה. ESG ערכה מחקר אונליין של 1,060 משתתפים מחברות פרטיות וציבוריות עם מינימום של 1000 עובדים, ב- 24 מדינות שונות, בסוף 2016. בין המדינות שלקחו חלק במחקר היתה גם ישראל.


שתף

אודות מחבר

Menachem Marom