המציאות המדומה תקל על חוויית הקניות

0

נסיעות מבחן שמאפשרות ״להתנסות לפני הקניה״ יהיו זמינות בכל עת ובכל מקום שבו אתם נמצאים
• טכנולוגיית המציאות המדומה העתידית תציע דרך נוחה יותר ״לנסות לפני הקניה״

• נסיעות מבחן מהבית יכולות להפוך לנסיעות במדבר ברכב שטח, או לעריכת סבב איסוף מבית הספר בלי לצאת מהפיג׳מה
• קונים סובלים מ״דילמת מקבלי ההחלטה״ ורוצים לנסות מוצרים ושירותים
• פורד צופה שיום אחד, הצרכנים יוכלו לנסות כל מכונית בכל מקום ולמשך כמה זמן שירצו
• החברה עושה שימוש נרחב בטכנולוגיית מציאות מדומה בתהליך עיצובה של פורד פיאסטה החדשה

טכנולוגיית המציאות המדומה (VR) המתפתחת צפויה לשנות את חיינו באופן מהותי בעשורים הקרובים.*
בתי קולנוע יעטפו את הצופים בחוויה מהסרטים; חולים יקבלו טיפולי VR; ולקוחות יוכלו להיכנס לעולם שבו נמצאים המוצרים או השירותים שהם מעוניינים בהם – הם יקבלו הזדמנות לחוות מימד חדש לגמרי של קונספט ההתנסות במוצרים חדשים ובחינת המגוון וההיצע.

מכוניות אינן שונות ממוצרים אחרים, והיום יותר מתמיד, פורד מטמיעה VR באופן שבו היא מתכננת ומעצבת את כלי הרכב שלה. כעת החברה מתחילה לבחון כיצד הטכנולוגיה תוכל לשנות גם את החוויה הקמעונאית.

״זה דף חדש לגמרי. קל לדמיין איך מישהו שמעוניין לקנות ג׳יפ יוכל להתנסות בחויית הנהיגה ברכב שטח כזה ולקחת אותו לנסיעת מבחן בדיונות בלי לעזוב את הנוחיות של הבית״, אמר ג׳פרי נובאק, מנהל חוויה דיגיטלית עולמית בפורד. ״באותה מידה, אם אתם מעוניינים לרכוש מכונית עירונית תוכלו להישאר בבית ברוגע ולנסות לארגן את שעות השיא של סבב האיסוף מבית הספר בעודכם בפיג׳מה, לאחר שהשכבתם את הילדים לישון״.

מי שעורכים קניות מקוונות כבר מוזמנים לבדוק האם משקפיים או בגדים חדשים יהלמו אותם לפני הקניה, ואפילו יכולים לדמות את מראה המכונית החדשה שלהם בחניה שליד הבית. אבל לדברי שריל קונלי, מנהלת טרנדים ועתידנות בפורד, הצרכנים חשים לעתים בלבול הנובע מהמבחר הרחב, שמוביל ל״דילמת מקבלי ההחלטה״.**

״הצרכנים מתמודדים עם שפע של אפשרויות בחירה בעת הקניה באינטרנט, והדבר משנה את גישתם ואת הנכונות שלהם להתחייב״, אמרה קונלי. ״מוצרים ושירותים מתאימים את עצמם להתנהלות של ׳חברת התנסות׳, אשר מתעדפת ניסוי על פני קניה״.

כיוון שהמניע המשמעותי ביותר בעת קניית רכב – מיד לאחר ההיבטים הכלכליים המעשיים – הוא רגש בלבד,*** נסיעת המבחן יכולה להוות מעין ״פגישה ראשונה״ קריטית בין הקונה לבין מה שעשויה להיות המכונית הבאה שלו. המציאות המדומה תוכל להעניק ללקוחות אפשרות להתנסות בדגמים שונים במועד ובמקום שמתאים להם – ולמשך כמה זמן שירצו – וכך עשויה לסייע להם להכיר ולהבין את המכונית שהם מעוניינים בה עוד בטרם נכנסו אל סוכנות הרכב. הטכנולוגיה הזו אולי אף תאפשר ללקוחות להתנסות באותו ריח ייחודי של מכונית חדשה אשר יאפוף את חלל כלי הרכב המועדף עליהם.

פורד בוחנת כעת את הפוטנציאל של מגוון טכנולוגיות מציאות מדומה ומרובדת להציג שכבות של הולוגרמות דיגיטליות על גבי סביבות מציאותיות. יתכן שבתוך עשור, טכנולוגיות אלה יאפשרו לאנשים לתקשר עם כל היבט של המוצרים בכל זמן שמתאים להם.

״אנחנו מדמיינים שיום אחד, הלקוחות יוכלו לבחור את הדגם שבו הם מעוניינים – החל מהצבע וכלה בגימור המדויק של החלל הפנימי – וכן את הזמן והמקום שאותו ברצונם לדמות. לאחר מכן ניתן יהיה לשחזר את התרחיש הזה על בסיס התאמה אישית״, אמר נובאק. ״אין שום גבול לעומק הפירוט. האפשרויות ממש אינסופיות״.

פורד כבר עושה שימוש נרחב במציאות מדומה בתהליך העיצוב. המתקן החדשני אשר פועל ב-Design Studio בקלן שבגרמניה, מאפשר למעצבים לחוות את כלי הרכב בצורה מלאה, בלי שיצטרכו אב טיפוס פיזי. הדבר מאפשר להם ללטש את מראה וגימור החומרים באיכות הגבוהה ביותר ולהשלים את העבודה בצורה מהירה ויעילה יותר.

״אנשים מחליטים אם הם אוהבים מוצר או לא תוך שלוש דקות, והדבר נכון גם למכונית״, אמר אמקו לינארטס, מנהל תפעול עיצוב פנים בפורד. ״ברגע שבו אתם נכנסים לרכב אתם יוצרים קשר עם הריח, התחושה של המשטחים או הקול שמשמיעה דלת המכונית כשסוגרים אותה; הדברים האלה בעלי עוצמה ויתכן שאנחנו, כמעצבים, יכולים לסייע ביצירת החוויה המושלמת עבור הלקוח״.


שתף

אודות מחבר

Menachem Marom