האפליקציה שלא מחכה להצעת החוק

0

נציג שירות במרחק נגיעה
זהו החייגן האוטומטי
אפליקצייה חינמית שתיקח אתכם בלחיצת כפתור לנציג שירות אנושי
אפליקציה חדשה תלכוד עבורכם נציגי שירות
לאלישבע הקש שבע (או המתן)

״לעברית הקישו 1
אינפורמצי רוסקי נאז׳מיצי דווה
לבירור מצב חשבון אוטומטי הקישו 7
להאזנה לג׳ינגל החדש והמעצבן שלנו הקישו 345*
להמתנה של שעה וחצי לצלילי מוזיקת מעליות הקישו 13
לכוכבית הקישו סולמית״

כמה זמן ביום אתם ״מבלים״ מול מכשיר הטלפון בהקשה על מקשים שונים כדי לנווט את דרככם אל נציג שירות אנושי? בימים אלו הושקה אפליקציה חדשה וחינמית עם פתרון די מבריק שיחסוך לאצבעות שלכם (וגם לאוזניים) שעות רבות ומתסכלות. בסקיפופ, אפליקצייה חינמית, למכשירי אייפון ואנדרואיד, שפותחה על ידי שלושה יזמים ישראלים נמרצים, תוכלו למצוא עשרות כפתורי חיוג שבהקשה אחת עליהם תגיעו ישירות לנציגי שירות אנושיים בכל החברות והעסקים הפופלריים בארץ.

טלי הופמן-שפיצר, היזמית שמאחורי Skipop מספרת: ״הרעיון נבע מצורך אישי שלי. בתור אמא טרייה יוצא לי לא מעט להתקשר לכל מיני שירותים כמו קופת חולים, עירייה וכו׳. מצאתי את עצמי מרתיחה מים בשביל המטרנה ביד אחת, ביד שנייה מקפלת כביסה וביד השלישית מנסה למצוא את דרכי בנבכי המענים האוטומטיים בטלפון. יש מעט דברים יותר מעצבנים מהרגע הזה שבו את מגלה שאחרי שהקשת על כל המקשים הנכונים, עשית טעות אחת ועכשיו צריך להתקשר ולהתחיל את כל הסיפור מחדש רק כדי להגיע לנציג שירות אנושי.״

מתי החלטת שצריך לעשות מעשה?
״באיזשהו שלב התחלתי להבין שיש סיבה עסקית מאחורי התלאות שאנחנו כצרכנים צריכים לעבור כדי להגיע אל נציגי השירות. לנציגי שירות אנושיים, החברות והארגונים אותם הם מייצגים צריכים כמובן לשלם משכורת, לכן משתלם להם ליצור מבוך שלוחות כמה שיותר מסורבל כדי שכמה שיותר לקוחות יתייאשו בדרך ולנציגי השירות האנושיים יהיו כמה שפחות שיחות לקבל. כמובן שבדרך הזו הלקוחות, שבמקרים רבים מתקשרים כתוצאה מתסכול כלשהו הופכים למתוסכלים אפילו יותר, אבל כנראה שלרוב החברות והארגונים הנושא הזה לא כל כך משנה. את התסכול הזה החלטתי שצריך לפתור״

טלי פנתה לשני חברים בתחום המובייל וביחד הם פיתחו את סקיפופ.

״מאחורי כל כפתור חיוג באפליקציה״ מספר אלעד חיון, מנהל הטכנולוגיה של סקיפופ ״מסתתר קיצור דרך לנציג השירות הרלוונטי. כחלק מהעבודה על פיתוח האפליקציה היינו צריכים לחייג פעמים רבות לכל שירות ולנתח את השלוחות והמסלולים ביניהן המאפשרים להגיע עד לנציג השירות הנכסף. זה מדהים עד כמה החברות משקיעות כדי להחביא את הנציגים שלהם״

מהי מדיניות הפרטיות שלכם? "הפרטים האישיים נשמרים רק על המכשיר עצמו, והשימוש בהם הוא רק עבור שימוש קל ויעיל באפליקציה (במקום להקיש אותם שוב ושוב עבור כל נותן שירות)."

האם יש לכם מודל עסקי?
טלי: "המודל העסקי לא עמד לנגד עינינו כאשר פיתחנו את האפליקציה", מספרת טלי. "הרעיון לאפליקציה נולד מתוך צורך אישי ופותח על ידינו ללא מימון. אם היא תהפוך לפופולארית, יש לנו מספר רעיונות כיצד אפשר גם להרוויח".

שאלה רטורית – האם סקיפופ יותר טובה משאר החייגנים האוטומטיים הקיימים בשוק לדעתך?
״רק בסקיפופ אפשר למצוא מבחר של עשרות (ובקרוב מאוד מאות) כפתורי חיוג אוטומטי. יש אפליקציות עם מגוון מצומצם של כפתורים ויש אפליקציות עם הרבה אפשרויות ושלוחות אבל אין בהן את הנוחות של כפתור אחד שמחייג עבורך את כל הדרך עד לנציג השירות.

ומה עם אני דווקא לא צריך את נציג השירות הכללי? באפליקציות אחרות אפשר לבחור שלוחות שונות
אם אני בנסיעה למשל השיטה הקיימת באפליקציות המתחרות לא עוזרת לי, כי אי אפשר להתעסק באפליקציה. אצלנו זה כמו באנשי קשר – חיפוש ולחיצה. טוב לכולם, אבל בעיקר לאנשים שבאמצע משהו, כמו במחשב, בנסיעה וכולי, וגם למבוגרים יותר, שעדיין לא מסתדרים עם הצורך להמשיך להקליד, לבחור מסכים וכולי.
"ראינו שברוב המקרים נציג כללי בכל מקרה מטפל ברוב המקרים ורוב הלקוחות מחפשים נציג כללי, כך שהעדפנו שהשימוש יהיה פשוט מאוד, גם אם יענה רק על 90% מהמקרים. בנוסף ע״י לחיצה ארוכה על כל כפתור ניתן לבחור בחיוג רגיל במקרים הנדירים שבהם אתה לא מעוניין להגיע לנציג השירות הכללי.

אפליקציית Skipop ניתנת להורדה בחינם בחנויות האפליקציות של אנדרואיד ו-iOS :
http://skipop.co.il


שתף

אודות מחבר

Menachem Marom