ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל חברת המחקר STKI: "זה הזמן להקמת חברות לשירותי חדשנות"

0

"כשם שקמו לפני מספר שנים חברות בתחום ה-ERP וה-CRM, ועתה קמות חברות בתחום האוטומציה של שיווק, כך צריכות לקום היום חברות לשירותי חדשנות" כך אומר ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל חברת המחקר STKI. "יש היום חברות רבות שאין בהן כלל מנהל חדשנות, או שניהול החדשנות אצלן מתבצע בצורה חלקית ולוקה בחסר, ולכן זהו הזמן להקים חברות מסוג זה".
ד"ר שוורצקוף מציין כי אנו נמצאים כיום בעידן של חדשנות דיגיטלית משבשת (digital disruptive innovation) – חדשנות שמשבשת ומערערת את החשיבה, ההתנהגות והמבנה של חברות, ויוצרת חשיבה, התנהגות ומבנים חדשים, כולל מודלים עסקיים דיגיטליים. "הנהלות של חברות צריכות להבין שכיום יש לנו כלכלה אחרת, כלכלה דיגיטלית שבנויה בין השאר סביב אפליקציות, ועל הנהלת הארגון להחליט באיזה טכנולוגיות חדשניות בוחרים כדי להביא את החברה לעידן הנוכחי, ולהתאים אליו את כל התהליכים בחברה".
מנכ"ל STKI אומר כי ארגונים חייבים להבדיל בין חדשנות משמרת (sustaining innovation) לבין חדשנות משבשת. "חדשנות משמרת היא ישום של טכנולוגיות קיימות, או אפילו טכנולוגיות חדשות, אך הפעילויות והתהליכים בארגון נשארים פחות או יותר אותו דבר גם אם יש שיפורים" אומר ד"ר שוורצקוף "חדשנות משבשת מביאה למהפכה בארגון ופיתוח פעילויות חדשות ליצירת ערך".
"כיום, אם רוצים לשמור על יתרון תחרותי יש ליישם בארגון חדשנות משבשת לא רק בתחומים הקשורים למוצרים, אלא גם בדרך שבה החברה משרתת את לקוחותיה ועובדיה" אומר ד"ר שוורצקוף. "חברות חייבות לדעת לנהל חדשנות ויש כיום אף כלים יעודיים לתחום זה".
גלית פיין, אנליסטית בכירה בתחום החדשנות ב-STKI, אומרת כי לעתים ארגונים מקימים מחלקת חדשנות לשם החדשנות גרידא, ללא צורך עסקי ברור. "תפקידו של מנהל החדשנות אינו ליישם מגמות סופר-חדשניות בארגון בכל מחיר (למשל – ליישם בלוקצ'יין רק כדי לומר שהארגון מיישם בלוקצ'יין) , אלא להבין את הצורך העסקי הקיים, כגון שירות חדש שהארגון זקוק לו, ולהציע למבקש השירות מוצר המבוסס על טכנולוגיות חדשניות”.
על פי סקר שעשתה STKI, כ-87% מהארגונים בישראל לא מנהלים את החדשנות בתהליך מוסדר ומובנה, וללא כלים טכנולוגיים מתאימים. גם בארגונים לא מעטים שבהם יש צוותים יעודיים שעוסקים בנושא החדשנות, לא קיימת מתודולוגיה מסודרת של הכנסת חדשנות ולא מיושמים כלים יעודיים.


שתף

אודות מחבר

Menachem Marom