דאסו סיסטמס מסייעת לצוות השייט בגביע אמריקה

0

Groupama Team France
במרוץ לקראת גביע אמריקה ה- 35
באמצעות הפתרון הייעודי לתעשייה Designed for Sea

שיתוף פעולה דיגיטלי בין צוות השייטים לצוות הפיתוח כבר בשלב התכנון מאפשר למנוע טעויות ולעמוד בלוח זמנים של 18 חודשים בלבד
דאסו סיסטמס, חברת ה- 3DEXPERINECE, הכריזה כי Groupama Team France, אחת מחמש קבוצות המתמודדת בתחרות השיט גביע אמריקה ה- 35, עושה שימוש בפתרון הייעודי לתעשייה Designed for Sea כדי לתכנן ולבצע סימולציה של ספינת קטמרן קלת משקל ובעלת ביצועים גבוהים, כדי לעמוד בהגדרות העיצוב של התחרות ובלוח הזמנים ההדוק.

כהכנה לתחרות גביע אמריקה הראשונה שלה, שתיערך ב- 26 במאי, 2017, Groupama Team France נדרשת לתכנן, לבנות ולבחון את הקטמרן שלה ב- 18 חודשים. ספינות המשתתפות באתגר חייבות לעמוד בדרישות מסוימות בנוגע למבנה הגוף, הכנפיים, ורוחב הגוף, וכן לגבי כמות החומרים בשימוש. אורך ספינת הקטמרן מוגבל ל- 15 מטר ולא היה ניתן לבחון אותה במים עד ה- 26 בדצמבר, 2016.

בהתבסס על פלטפורמת 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס, הפתרון הייעודי לתעשייה "Designed for Sea" מאפשר ל- Groupama Team France לתכנן באופן וירטואלי את הספינה, ולבצע סימולציה ואופטימיזציה של משקל, ביצועים, יציבות ובטיחות, בסביבה דיגיטלית שיתופית – כל זאת עוד בטרם החלה כל תהליך בנייה והרכבה. מאז אוקטובר 2015, קבוצת Groupama Team France מחזיקה מקור יחיד ואחיד לנתוני התכנון, אליו מקושרות אפליקציות להאצת וייעול פיתוח הספינה. צורת עבודה זו מאפשרת תנועה חופשית של מידע בין 30 האנשים שמרכיבים את צוות התכנון, השייטים ושותפים חיצוניים המשתתפים במאמץ התכנון.

האינטגרציה המלאה על גבי פלטפורמת 3DEXPERIENCE כולל גם נתונים מאפליקציות SOLIDWORKS של דאסו סיסטמס, אשר שימשו חלק מחברי הצוות בפרויקטים קודמים. כעת הם משמשים כדי לתכנן את גשר הקטמרן ולשלב חלקים אחרים בתכנון הכולל של מערכות השליטה.

"זהו אתגר משמעותי עבור צוות כשזה לעבוד יחדיו כתזמורת מנוסה", אמר מרטין פישר, ראש צוות התכנון, Groupama Team France. "המתכננים חייבים לחזות מה הצוות יחווה כאשר הוא מנווט, ולתכנן את הספינה בהתאם. והצוות חייב לעבוד עם ארכיטקטים ומהנדסים בשלב מוקדם ככל הניתן, כך שהרכיבים יתוכננו באופן נכון כבר מההתחלה. אנו לא יכולים להרשות לעצמנו לבזבז את לוח הזמנים והתקציב ההדוקים על ביצוע של תכנון חוזר, ולכן תקשורת רציפה היא מרכיב חיוני בתכנון. פלטפורמת 3DEXPERIENCE מאפשרת לנו לבנות את הספינה עם תעוזה טכנולוגית ויכולות של בנייה עילית".

"פלטפורמת 3DEXPERIENCE משלבת אפליקציות של תכנון, סימולציה וייצור, והיא גם פתוחה כדי לעבוד עם סביבות קיימות. בכך היא מסייעת לבעלי חזון בעולמות הים, כגון Groupama Team France, ליצור עיצובים מורכבים המשלבים איכות עם דיוק", אמר אלן הוארד, סגן נשיא, תעשיות ימיות, דאסו סיסטמס. "גביע אמריקה היא אחת התחרויות המרגשות ביותר ודוגמא איכותית להשגת ביצועים באמצעות חדשנות. בכל מרוץ חדש, לעולם יש הזדמנות לחוות שיט מפרש יוקרתי ברמה הטכנולוגית הגבוהה ביותר".

אודות גביע אמריקה ה- 35
גביע אמריקה היא מהתחרויות הוותיקות ביותר בעולם, אשר התחילה ב- 1851. במהלך 160 שנות התחרות, צוותים המייצגים 4 מדינות בלבד (ארה"ב, אוסטרליה, ניו זילנד ושוויץ) זכו בגביע.
מחזיקת הגביע הנוכחית היא ORACLE TEAM USA, אשר זכתה בגביע לראשונה ב- 2010, ולאחר מכן הגנה על הגביע ב- 2013. כעת 6 צוותים נכללים בתחרות פעם נוספת. הקבוצה גם הבטיחה מקום בגמר התחרות הנוכחית וממתינה לסיום שלבי הגמר כדי לגלות מי תתמודד מולה.
גביע אמריקה ה- 35 יערך בחודש יוני ב- Great Sound of Bermuda. מקצים מוקדמים, המרכיבים את הסדרה העולמית של גביע אמריקה, בוצעו באתרים שונים במהלך 2015 ו- 2016, כשלקבוצות הייתה הזדמנות לארח את האירועים.
הקבוצות התחרו בסדרת גביע אמריקה במשפחת AC46F – קטמרן המונעות על ידי מפרש כנף, עם להב המרים את הספינה מחוץ למים, ומושטות על ידי צוות של חמישה.
בסדרה המקדימה זכתה קבוצת Land Rover BAR של בן איינסלי, כשהיא מקבלת שתי נקודות בונוס עבור השלב הבא בתחרות.
במקצי הגמר יעשה שימוש הספינות החדשות של גביע אמריקה – קטמרן מהיר מאוד, מתרומם על להב, עם מפרש כנף, המאויש על ידי צוות של ששה.
מקצה הגמר המוקדם כולל שני סבבים, במסגרתם כל קבוצה התמודדה פעמיים מול כל קבוצה אחרת. הקבוצה הזוכה, ORACLE TEAM USA, המשיכה ישירות לגמר, בעוד 4 האחרות ממשיכות לסבב פלייאוף הכולל חצי גמר וגמר. העולה מהפלייאוף תתמודד מול ORACLE TEAM USA באירוע הגמר ה- 35 של גביע אמריקה המוצג על ידי לואי ויטון ב- 17 ביוני.


שתף

אודות מחבר

Menachem Marom

שינוי גודל גופנים
ניגודיות