בזק מפרסמת את דוח מצב האינטרנט בישראל לשנת 2017

0

גיל רוזן, סמנכ"ל השיווק והחדשנות בבזק: "הדוח מצביע על צמיחה אקספוננציאלית, המשנה כל רובד בחיים שלנו, האישיים, הציבוריים והעסקיים. כמות המידע העוברת על הרשת היא כמעט בלתי נתפסת, כשהיא מגיעה במקרים מסוימים לעשרות גיגה לבית ביום, הרבה בזכות כמות הווידאו העוברת על הרשת והצמיחה המרשימה בכמות המכשירים המחוברים לרשת כחלק מה- IoT. יחד עם זאת, השנה אנחנו עדים אולי לראשונה לתופעה חוצת תחומים, המעידה שהישראלים רוצים לקבל יותר ממה שהסביבה הדיגיטלית מאפשרת להם. כך למשל, הנוער מצפה ממערכת החינוך שתתקדם מהר יותר אל עבר חינוך דיגיטלי, חבילות הגלישה בסלולר כבר לא מספיקות לרבים מאיתנו, ואנו צורכים תוכן בפלטפורמות שעדיין לא התאימו עצמן באופן מלא לכך. אשתקד צפינו שהסביבה שלנו תהפוך לחכמה יותר, ואכן הבתים שלנו הופכים לכאלו, הקנייה אונליין הפכה לנחלת הכלל ומרבית הישראלים רוכשים היום ברשת. האינטרנט מייצר גם חשש לאורח החיים שלנו, ברמה האישית עם התגברות תופעת השיימינג, וברמה האזרחית עם החשש ההולך וגדל מטרור סייבר שהופך למאיים יותר אפילו מדאעש והאיום האירני. האתגר שלנו בבזק הוא להמשיך ולהיות הפלטפורמה לפיתוחים עתידיים ולצרכים שעוד יבואו על גבי האינטרנט ושימושיו השונים".
עיקרי הדוח:

• עכשיו זה רשמי! – אינסטגרם עוקפת את פייסבוק בקרב בני נוער עם 72% משתמשים לעומת 63% בפייסבוק
• מפחיד יותר מדאעש? – 35% מהנשאלים ציינו שהם הכי חוששים ממתקפת סייבר של גורמים עוינים, בעוד שרק 31% מהנשאלים חוששים ממתקפה של דאעש ; 83% מאמינים שבמלחמת העולם הבאה מתקפת סייבר תשחק תפקיד משמעותי מאוד
• טלוויזיה בקטן – עלייה של כמעט 100% בצפייה בסדרות דרך הסמארטפון
• "Baby YouTube" – 30% מההורים מושיבים תינוק מתחת לגיל שנה מול מסכים
• הילדים שלנו הפכו לדיגיטליים וכמעט כל תחומי החיים שלהם כיום מתנהלים בזירה הזו, ולכן הם מצפים ליותר ממערכת החינוך שלנו. 72% מהנוער חושב שהיא לא מספקת לילדים מיומנות טובה באמצעים טכנולוגיים ודיגיטליים, שבעיניהם הם זקוקים לה מאוד.
• לא מגנים מספיק על הדבר היקר לנו מכל- הסמארטפון שלנו – הנייד שלנו, שמכיל מידע רגיש כזה או אחר לגבינו עדיין לא מספיק מוגן, לעומת המחשב הביתי שלנו שכן.
• הגעת ליעד – אפליקציות תחבורה ציבורית כדוגמת GETT, MOOVIT זינקו והן הפופולריות ביותר מיד אחרי אפליקציות ה- Social והניווט.
• השיימינג לא עוצר – כ-40% מהנוער חווה או מכיר מישהו שחווה שיימינג
• קניות אונליין כבר לא רק לצעירים – 80% מהישראלים קונים ברשת, עם עלייה משמעותית בקרב גילאי 50+
• תשלום וירטואלי – 40% כבר משתמשים באפליקציות לאיסוף והעברת כספים
• חכמים בבית – 15% מהבתים בישראל הם "בתים חכמים", עלייה של 50% מהשנה החולפת
• מספיק בקושי – לשליש מאיתנו (35%) חבילת הגלישה לאינטרנט בסלולר אינה מספיקה
• האח העוד יותר גדול – 36% מהישראלים ציינו שהם מרגישים שחברות שיווקיות מאזינות להם דרך הסמארטפון (בעקבות הצעה שיווקית שקיבלו)


שתף

אודות מחבר

Menachem Marom

שינוי גודל גופנים
ניגודיות