אלסטום הציגה פתרון כביש חשמלי חדשני

0

לרגל ביקור נשיא צרפת עמנואל מקרון בשוודיה, אלסטום הציגה את פרויקט הכביש החשמלי שלה במטה קבוצת וולבו בגטבורג. חידוש זה תורם לתחבורה נקייה יותר ומרחיב את תיק הפתרונות הירוקים של אלסטום.

אלסטום חברה לקבוצת וולבו כדי להשתתף בפרויקט מערכות כביש חשמליות ביוזמת סוכנות האנרגיה השוודית, שבמסגרתו היא מתאימה את פתרון החשמול הקרקעי שלה APS, המשמש כיום לרכבות קלות, לשימוש בכביש. במסלול הבדיקה של קבוצת וולבו בשוודיה הותקנה ונבדקת כיום מערכת הדגמה המספקת אנרגיה למשאיות חשמליות. אלסטום סיפקה את מערכת החשמול המלאה לצורך הפרויקט, לרבות מקטעי חשמל מוליכים שנבנו לתוך משטח הכביש. אירופה (ובמיוחד שוודיה, גרמניה, בריטניה וצרפת) וארה"ב מובילות בחזית התחום של הטמעת כבישים חשמליים.

במקור, APS הוא פתרון הזנה דינמי לרכבות קלות שהוכח בשירות פעיל ב-7 רשתות תחבורה בעולם, בהן בורדו, ריו דה ז'ניירו ודובאי, הכוללות יחד יותר מ-30 מיליון ק"מ נסיעה. אחד הפיתוחים שנגזר מ-APS הוא מערכת SRS, המטעינה בעצירה רכבות קלות ואוטובוסים חשמליים שהותקן בהם מנגנון אחסון אנרגיה בכלי הרכב. מערכת APS לכביש פותחה באתרי אלסטום בוויטרול ובסן-אואן.

APS הוא פתרון שהוכיח את עצמו בתפעול רכבת קלה ללא חשמול עילי, המשמר את הערך האסתטי של מרכזי הערים, מצמצם את טביעת הרגל של הרכבת הקלה על ידי הימנעות מעמודי חשמל, ומספק בטיחות אופטימלית ואמינות תפעולית. יתרונותיו העיקריים כוללים היעדר מגבלות על אספקת החשמל, הימנעות מהסיכון של חוסר חשמל במצב פעולה מצומצם, תאימות מלאה עם כל סוגי הכבישים ומשטחי המסילות, והארכת הרכבת בקלות.


שתף

אודות מחבר

Menachem Marom

שינוי גודל גופנים
ניגודיות